Com influeixen les emocions en l’elecció del mètode de transport dels ciutadans? A aquesta pregunta intentarà respondre dilluns que ve, 17 d’abril, a la CASA SEAT de Barcelona Jinhua Zhao, professor del MIT de Boston, que presentarà un informe que posa en relleu com l’aspecte emocional impacta en la mobilitat de les ciutats.
Zhao, professor adjunt del Pla Ciutat i Transport del MIT, defensa que els automòbils tenen un “significat simbòlic” per als ciutadans més enllà del seu propòsit merament funcional, per la qual cosa cal tenir en compte les emocions a l’hora de planificar la transformació de la mobilitat i avançar en el repte de la descarbonització. “El cotxe no només compleix funcions instrumentals; també té un significat simbòlic i afectiu”, destaca.
En aquesta xerrada, Zhao utilitzarà una perspectiva conductual única per examinar les noves tecnologies de la mobilitat: autonomia, electrificació, connectivitat i intel·ligència artificial, i les noves prioritats en evolució: descarbonització, salut pública i justícia social.
Segons l’expert, autor de l’informe Car Pride and its Behavioral Implications, en certes cultures com l’asiàtica o la nord-americana, l’orgull de posseir un cotxe està relacionat amb l’estatus social i afecta la manera com els individus es traslladen diàriament. Després d’analitzar el comportament automobilístic a 51 països del món, destaca que l’orgull pels cotxes s’associa a un major ús de l’automòbil i dissuadeix les persones de fer servir mitjans de transport alternatius com els vehicles elèctrics.
Per això, el professor Zhao aconsella als governs entendre els patrons de comportament dels individus i tenir-los en compte a l’hora de traçar polítiques de gestió de mobilitat per poder educar els ciutadans i que aquests contribueixin a reduir l’empremta de carboni.
La conversa, que es desenvoluparà en anglès a les 18.30 h la CASA SEAT, serà moderada pel periodista Pipo Serrano i és de lliure accés, encara que cal fer una reserva prèvia. Aconsegueix aquí la teva entrada.