És un dels pioners del disseny barceloní i també dels que han tingut més repercussió internacional. Jaume Tresserra (Barcelona, 1943) va créixer en una família d’actors i modistes en la qual va desenvolupar un gran sensibilitat estètica així com una autèntica passió pel cinema. Els vestuaris i escenaris de les pel·lícules clàssiques del Hollywood dels anys 30, 40 i 50 han estat la seva gran font d’inspiració.
Per casa seva va passar bona part d’aquesta Barcelona gauchediviniana i exquisida, des de la dissenyadora de joies de Tiffany Elsa Peretti al sempre impecable arquitecte Federico Correa i, com no, el genial i incomparable dissenyador Miguel Milá, del qual es considera bon amic i fervent admirador. Una Barcelona que, a partir dels anys 80, va començar a fer bandera del disseny i l’interiorisme i va ajudar a impulsar carreres com la de Tresserra que, després de passar per l’Escola Massana, va començar a treballar en publicitat i al poc temps en interiorisme. A finals dels 80 ja havia dissenyat els seus primers mobles exclusius i començava a destacar en fires internacionals.
El seu gust pels materials nobles, els processos artesanals i acabats impecables i un disseny emocional i sofisticat, l’han convertit en un clàssic. Ha fugit sempre de la moda i el fugisser. Els seus mobles són peces úniques que duren tota una vida i passen a les següents generacions. Alguns dels seus treballs han aparegut en pel·lícules com Batman (Tim Burton, 1989), Bésame antes de morir (James Dearden, 1992), Herida (Louis Malle, 1993) o La piel que habito (Pedro Almodóvar, 2011). Diverses celebrities han posat amb els seus mobles i té una nodrida agenda de clients a Qatar, el Japó o el Senegal. El novembre de 2014 va obrir botiga a l’Upper East Side de Nova York.
Des del secreter Carpett fins a la butaca Lola, les seves obres, a més d’estar presents en diversos museus d’arts decoratives, componen un imaginari que et transporta a un univers cinematogràfic i de sofisticació intemporal.