Barcelona encara no ha tocat sostre en restaurants japonesos: segueixen i continuen obrint, encara que alguns creuen que s’ha assolit la saturació o la capacitat d’aportar novetats. Però entre els més sibarites i els més batallers, el catàleg nipó segueix sumant punts gràcies a bones propostes, ben perpetrades, divertides i que inciten a la gola i a repetir una incursió. Passa en el cas de la família Monster Sushi, que a la tardor va estrenar la seva última incorporació, en ple Eixample barceloní, a Aribau, 3.
L’espai de Monster Sushi ja és per sí mateix un reclam, amb sostres altíssims i diverses àrees que s’alineen i complementen, entre l’escenografia tipus izakaya, o de restaurant de sushi modern que bé podria encaixar-se a Tòquio o Nova York. Maó a vista, pedra, o parets intencionadament escrostonades que podrien donar caràcter a una galeria d’art però que aquí són el marc perfecte per donar-se un festí de sushi o de plats calents. Sempre amb un punt una mica gamberro que sorprèn i enlluerna tant el públic més jove com el que té més rodatge japo i no té prejudicis.
Des de la seva primera obertura a Gala Placídia, el 2010, la parella de veneçolans integrada per Fabiola Lairet i Ricardo Figuera van saber propulsar un producte de qualitat amb una solvent tècnica japonesa, que la xef havia adquirit al bressol del sushi i als EUA.
És molt bo
Els seus rolls estan decididament bons, es percep la frescor de cada ingredient, l’arròs sol estar impecable i, més enllà d’algunes combinacions comunes a molts restaurants (aquí ben executades), apareixen tocs trencadors o algun element aparentment xocant que afegeix punch.
Els puristes del sushi podrien veure heretgies on altres troben fronteres obertes i estímuls perquè el paladar no s’avorreixi i el comensal surti amb ganes de tornar. Perquè el seu repertori de top rolls més explosius inclou atòmiques temptacions com l’Anticuchero (Llagostí en tempura, alvocat i formatge crema, cobert de peix mantega i salsa anticucho, que li aporta una picada d’ullet peruana). O entremaliadures com el Bad Boy (filet de bou saltejat, bolets shiitake, alvocat i cebetes caramel·litzades).
Les opcions de rolls són una mica més convencionals, amb el salmó com a ingredient estrella en molts d’ells, però ben elaborats, presentats i explicats per un personal atent que coneix bé cadascuna de les fórmules magistrals. Hi ha combos idonis per compartir, hi ha sashimi notable, hi ha pecaminosos com el nigiri de tonyina i foie caramel·litzat…
Calent, també
Però potser un dels elements més destacables de la casa és que més enllà de fer justícia al seu nom, la seva cuina calenta també obté bona nota, amb plats de traca com la Crispy Duck. Se serveix en platet llarg com si es tractés d’un tataki, però el que en realitat es desplega és un ànec cruixent a l’estil Pekin per menjar amb escuradents. Competeix amb un Tataki de tonyina que es fon a la boca i l’alegra amb el seu “amaniment especial”. Aquesta part top de la carta incorpora també el Monster Steak per als més carnívors: “el millor del bou al punt que vulguis”, filetejat i amb la seva salsa secreta.
Grup i marca en expansió
El nou local forma part de l’expansió que duu a terme The Umai Group, creat el 2020 amb la incorporació de nou capital inversor. Van anar desplegant el Monster Sushi de Girona, 68, així com la seva altra marca Robata, a Enric Granados, i reforçant el Delivery que ja s’havia iniciat el 2018 amb el Monster Sushi Delivery de Muntaner. En paral·lel el segell ha desembarcat a Madrid i prepara altres llançaments a diverses ciutats.