MSC Cruceros reafirma la seva aposta per Barcelona. La tercera companyia de creuers més gran del món i líder a Europa, ha detallat els seus plans per a l’estiu de 2025, que inclouen un augment de les seves escales a Espanya en un 28% respecte a 2024. En total, la companyia comptarà amb 23 vaixells actius, vuit dels quals sortiran des de ports espanyols, amb trajectes des de Barcelona, Tarragona, València, Alacant, Mallorca Màlaga, Las Palmas i Tenerife.
“Ens enorgulleix ser l’única naviliera que ofereix vuit ports d’embarcament a Espanya”, ha emfatitzat el director general de MSC Cruceros de España, Fernando Pacheco. “Aquesta aposta per Espanya respon a la creixent demanda dels viatgers, que veuen en el creuer una opció vacacional convenient i atractiva gràcies a la innovació en els nostres itineraris”, ha afegit Pacheco. Els ports espanyols van registrar el 2024 fins a un 6,7% més de passatgers respecte a l’any anterior, amb fins a 12,8 milions de turistes, segons xifres de Ports de l’Estat. A més, Barcelona continua sent el port principal, amb un total de 3,6 milions de passatgers.
Per aquest motiu, MSC continuarà apostant per Barcelona com un dels seus ports principals per a aquest estiu. Així, des de Barcelona sortiran setmanalment cinc creuers durant l’estiu de 2025, que permetran descobrir ciutats mediterrànies com les italianes Florència, Roma o Nàpols, les franceses Marsella o Cannes, i fins i tot viatjar fins a Tunísia. La previsió és arribar a unes 200 escales a la capital catalana aquest any.
Concretament, seran les embarcacions MSC World Europa, MSC Seaview, MSC Magnifica, MSC Orchestra i MSC Seaside, que oferiran recorreguts de fins a set nits. Des del port de Tarragona, cada divendres sortirà el MSC Splendida, que també farà parada a València, i recorrerà ciutats d’Itàlia i França.
Així, el MSC World Europa seguirà sortint tots els divendres des de la capital catalana fins a l’hivern de 2026, quan serà substituït per la nova embarcació de la companyia, el MSC World Asia. Aquest nou creuer, que començarà a navegar des de Barcelona al desembre de 2026, oferirà itineraris de fins a set nits pel Mediterrani Occidental, amb parada en a Marsella, Gènova, Civitavecchia (Roma), Messina i La Valeta (Malta). L’embarcació comptarà amb més de 30 bars, salons i menjadors.
D’altra banda, la companyia de creuers també inaugurarà oficialment a l’abril la seva nova terminal de creuers al Moll Adossat del Port de Barcelona, que ha suposat una inversió de 50 milions d’euros. La terminal està en funcionament des de mitjans de febrer, on van desembarcar els primers passatgers del MSC Fantasia, però s’inaugurarà de manera oficial el pròxim 3 d’abril. En total, aquest nou espai compta amb una superfície de 12.500 metres quadrats, ha estat dissenyada per Ricardo Bofill Taller d’Arquitectura (RBTA) i servirà de base tant pels vaixells de MSC Cruceros com pels d’Explora Journeys. Pacheco ha eludit referir-se a la intenció de l’Ajuntament de Barcelona sobre la reducció de terminals de creuers al port i ha dit que l’opinió d’MSC “no és rellevant”.
La nova terminal de MSC ha de permetre millorar l’experiència fins i tot des d’abans d’embarcar als passatgers espanyols i internacionals, ja que un 50% dels passatgers que embarquen des de Barcelona són internacionals, principalment nord-americans o britànics. A més, aquesta nova terminal també serà sostenible a nivell ambiental quan estigui en funcionament el primer punt del primer punt d’Onshore Power Supply (OPS), que permetrà subministrar electricitat als creuers que estiguin amarrats, un fet que els permetrà detenir els seus motors i reduir, així, les emissions que generen. La previsió és que aquest sistema estigui a punt per finals de 2026 o principis de 2027.