El propietari de Norit y Sanytol celebra el seu centenari amb un pla inversor de 30 milions

El grup familiar AC Marca construirà un nou centre d'R+D a Sant Llorenç d'Hortons per desenvolupar nous productes de marques tan conegudes com Lactovit, Ceys, Alex i Giorgi

La multinacional catalana AC Marca, especialitzada en la producció i comercialització de productes químics de gran consum, afronta el seu primer centenari amb un pla d’inversió de més de 30 milions d’euros destinat a reforçar i ampliar les seves instal·lacions. Amb un termini d’execució de tres anys, inclou la construcció d’un centre d’R+D en el qual desenvolupar nous productes. Se situarà en el complex industrial que AC Marca té a Sant Llorenç d’Hortons (Barcelona), on compta amb dues fàbriques, una de productes per a la cura de la llar i una altra de productes d’higiene personal, i un centre logístic.

L’empresa familiar fabricant de Norit i Gior, ja en mans de la quarta generació, preveu començar les obres del centre tecnològic a principis de 2023, amb l’objectiu que estigui operatiu el 2024. Comptarà amb una superfície total de 4.400 metres quadrats que es repartirà en quatre plantes. L’edifici servirà per concentrar els 70 professionals del grup que treballen a l’àrea d’R+D, entre científics, tècnics, enginyers i investigadors, fins ara dispersos en els diferents centres industrials de l’empresa amb seu a L’Hospitalet de Llobregat.

Més de 30 marques pròpies i presència a 70 països

La centenària història de la companyia familiar va començar en una petita fàbrica del carrer Indústria de Barcelona. Després de molts viatges per Alemanya, el seu fundador, Antonio Marca Caricchio, va apostar l’any 1922 per la comercialització de tints tèxtils per a ús domèstic amb Iberia, una ensenya que ja va aconseguir premis a l’Exposició Universal de Barcelona de 1929. Avui dia, la marca encara perviu i s’ha modernitzat amb nous productes com ara tovalloletes de rentadora per absorbir el color. Poc després, el 1928, l’empresa va llançar al mercat Orion, marca d’insecticides que va ser pionera per incorporar aerosols i que també sobreviu, afegint amb els anys nous productes com les pinces grogues antiarnes.

Van passar uns quants anys fins que va arribar la marca més coneguda de l’empresa, Norit, nascuda el 1944. Va ser el primer detergent per rentar peces delicades, molt popularitzat per les campanyes publicitàries que va protagonitzar el xai que sempre ha acompanyat el logo. L’any 1974, AC Marca va innovar amb la gamma de detergents líquids de Norit.

La internacionalització del grup va començar el 1995 i, dos anys més tard, va adquirir dues marques líders: Giorgi, productora de fixadors de cabell, i Alex, especialitzada en ceres per a sòls. L’any 1998, es faria amb Ceys, dedicada a adhesius i bricolatge, la qual cosa va suposar obrir una nova àrea de negoci.

Amb l’expansió internacional, el grup familiar va accelerar un creixement basat en la compra de marques que no encaixaven en el portfoli de grans multinacionals, mantenint-les i reforçant-les. Amb els anys, la seva estratègia s’ha demostrat encertada, aconseguint sumar ensenyes avui dia molt populars com Sanytol (2004), Ecran (2006), Lactovit, Denenes i Avena Kinesia (2011).

Actualment, AC Marca compta amb quatre àrees de negoci —cura de la llar, higiene i cura personal, adhesius i bricolatge, i cosmètica de farmàcia— i més de 30 marques pròpies, totes elles produïdes i comercialitzades per la mateixa empresa. A les esmentades anteriorment, cal afegir Genocután i Genosun —gels per a la dutxa i protectors solars—, Hidrogenesse —gels per a la dutxa—, Lida —sabons de mans i líquids—, Pilopeptan —productes per a la caiguda de cabell femení— o Yak —esponges per netejar sabates—.

Conjunt de productes que produeix i comercialitza AC Marca.

La companyia, amb un marcat component industrial, té sis centres de producció a Espanya i uns altres tres a França, Mèxic i República Txeca. Des de la seva seu a l’Avinguda Carrilet, la multinacional dirigeix 12 filials en països com Portugal, França, Bèlgica, Hongria, Polònia, República Txeca, Eslovàquia, Romania, els Estats Units, Xile i Mèxic.

La facturació del grup es va situar l’any 2021 prop dels 359 milions d’euros, amb més de 200 milions de productes venuts amb alguna de les seves marques, amb les quals arriba a uns 70 països a través de filials i distribuïdors. El 60% de la facturació es registra fora d’Espanya. La plantilla està formada per més de 1.000 empleats.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024
  • Opinió

L’hora de la resiliència urbana

A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…

19 de novembre de 2024