El Port de Barcelona expandeix a altres molls les activitats i ofereix aquest any novetats com un mercat gastronòmic, en una cinquena edició que vol posicionar la cita com un referent del calendari nadalenc de la capital catalana i el seu entorn
El Port de Barcelona ofereix de nou enguany activitats i propostes entorn del Nadal. La seva oferta nadalenca ha incorporat novetats i ha ampliat la seva dimensió en la seva cinquena edició, que se celebrarà del 5 de desembre al 7 de gener. Un espectacle de llum i música a la torre del telefèric, un mercat gastronòmic i una experiència de realitat virtual de la mà del canal Super3 són algunes de les novetats d’enguany, que manté la pista de gel estrenada en la passada edició.
Les activitats arribaran enguany a nous espais: s’estendran des del Moll de la Fusta cap a la plaça Pau Vila, i també cap als molls de Barcelona, on se situa el World TradeCenter (WTC), i el del Dipòsit, davant el Palau de Mar i resseguint l’avinguda Borbó. Aquí dialogaran amb una de les propostes que coincideix enguany amb el Nadal en l’entorn portuari, la mostra interactiva immersiva de l’univers d’Harry Potter. Altres activitats alienes a l’organització del Port conviuran amb la seva agenda de Nadal, com el Circ Raluy, ja un clàssic d’aquestes dates en el Port Vell, que oferirà funcions fins a l’11 de febrer. El Port també viurà l’arribada dels Reis Mags. Ho faran, com és tradicional, a bord del Paleibot de Santa Eulalia, il·luminat per a l’ocasió i dins les activitats programades per l’Ajuntament.
La il·luminació de la Torre de Jaume I serà un dels nous reclams d’enguany. La iniciativa pretén posar en valor aquesta infraestructura metàl·lica. Per a molts desconeguda, se situa al costat del WTC, i serà l’escenari d’un espectacle lumínic i musical. Amb passis diaris a les 19 hores, podrà contemplar-se des del Moll de la Fusta, amb cançons vinculades a Barcelona i al Nadal com a banda sonora. L’agenda de Nadal del Port s’estrenarà el 5 de desembre a les 18.30 precisament amb aquest número de llums i so, completat per una actuació del grup del Super3 (SX3) Beta, gegants, castellers i la Big band del Raval.
Les noves activitats i espais incrementen els metres lineals de la fira dels 500 metres al quilòmetre i mig, amb una superfície que guanya 7.000 metres quadrats
SX3 ha contribuït també a aquesta edició proporcionant una altra de les seves novetats: ha dissenyat una experiència immersiva dirigida a tots els públics que incorpora realitat virtual. Es tracta d’una proposta en grup gratuïta per a submergir-se en el metavers amb els cinc sentits. L’experiència ha triat el Nadal al Port per a la seva estrena, però s’ha conceptualitzat de manera itinerant, amb un recorregut per diversos punts durant el 2024.
Nova fira gastronòmica
La fira de productes gastronòmics Sabors de Nadal s’estrenarà a meitats de desembre en el Moll del Dipòsit, al costat del Museu d’Història de Catalunya. Oferirà productes gastronòmics de proximitat, i serà una altra de les novetats d’aquesta edició. La d’aquest any tornarà a incloure la fira de Nadal al Moll de la Fusta i un escenari amb actuacions de 60 entitats i escoles de barris propers al port, així com atraccions com una roda i un carrusel. Aquestes seran les úniques activitats que seran de pagament, a més de la pista de gel de 400 metres quadrats que es va estrenar en la passada edició.
Les noves activitats i espais incrementen els metres lineals de la fira dels 500 metres al quilòmetre i mig, amb una superfície que guanya 7.000 metres quadrats respecte als 20.000 de l’any passat. Amb aquest creixement en dimensió i oferta, el Port fa un “salt qualitatiu significatiu” amb l’objectiu de consolidar l’entorn com un espai de referència en la celebració del Nadal, segons el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó.
Ha presentat les propostes de Nadal al Port amb la cap de la Unitat Estratègica d’Infantils del 3CAT, Vanesa Hernàndez, i el director del Port Vell, David Pino. El director ha detallat que el Port destinarà prop d’un milió d’euros a la il·luminació i al reforç de la neteja i seguretat per a aquest esdeveniment, mentre que el pressupost de cada iniciativa depèn de cadascun dels seus promotors. Han descartat vaticinar xifres d’assistents ni concretar la d’edicions anteriors, encara que pronostiquen una gran afluència a un esdeveniment que vol posicionar-se com a referent del Nadal a Barcelona i més enllà de la ciutat.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…