La companyia energètica preveu desenvolupar una infraestructura pública de carregadors ràpids i semiràpids repartits per tot Espanya, amb la voluntat de “democratitzar” l’accés al vehicle elèctric i facilitar-lo als ciutadans que no puguin instal·lar-los a casa seva. Els més de 1.100 punts que integraran la xarxa tindran una potència instal·lada entre els 22 i 150 kW, i suposaran un estalvi de 760 kTn de C02 a l’any.
Els punts de recàrrega estaran ubicats en entorns urbans, poblacions de més de 50.000 habitants on existeixi l’obligació de tenir zones de baixes emissions, i en les principals vies de comunicació entre ciutats cada 200 kilòmetres. Es preveu que la xarxa sigui suficientment extensa perquè quedi garantit el subministrament en qualsevol punt del territori. L’empresa presidida per Francisco Reynés contempla aprofitar instal·lacions existents per connectar els carregadors, com estacions de gas natural vehicular (GNV).
Així mateix, el projecte preveu desplegar 450 hubs d’energia elèctrica d’origen renovable a nivell nacional. Utilitzarà la intel·ligència artificial (IA) per predir la demanda, analitzar en temps real el consum, detectar anomalies i realitzar un manteniment preventiu dels punts de càrrega.
Naturgy comptarà amb més de 100 col·laboradors per fer-ho possible. En l’àmbit de la mobilitat elèctrica, la companyia té experiència en la instal·lació i gestió de punts de recàrrega elèctrics, ubicats a habitatges, empreses o d’accés públic.
L’empresa ha presentat el seu pla per comercialitzar energia renovable i impulsar el cotxe elèctric a diferents ministeris. S’alinea així amb les línies estratègiques definides per la Unió Europea pel que fa a la descarbonització del transport, així com amb el Pla Nacional de Recuperació, Transformació i Resiliència, que aspira a incentivar el desplegament massiu de punts de recàrrega, entre altres qüestions.