La plataforma Filmin vol aprofitar el creixement que està registrant el mercat dels vídeos sota demanda per consolidar el seu posicionament a Espanya i Portugal i encarar la seva expansió internacional
La plataforma barcelonina Filmin, especialitzada en cine i sèries independents, vol consolidar el seu posicionament a Espanya i Portugal i expandir-se internacionalment davant l’auge que està tenint el mercat de vídeos a la carta (VoD per les seves sigles en anglès), que ha multiplicat per nou la seva demanda en els últims tres anys. Per fer-ho, ha donat entrada al seu accionariat a la societat gestora de fons de capital risc Nazca Capital com a accionista majoritari, en substitució de Metropolitan Filmexport i Vértigo Films. Aquesta operació confirma la presència inversora de Nazca Capital a Catalunya, on ha centrat el 30% dels seus projectes, amb exemples com Agromillora, Guzmán Gastronomía o IDP.
L’empresa continuarà liderada pels socis fundadors de la companyia, Juan Carlos Tous, José Antonio de Luna i Jaume Ripoll, que mantenen la seva posició com a accionistes. Nazca Capital, un dels líders en inversió de capital privat a pimes no cotitzades, els aportarà la seva experiència en el desenvolupament de projectes de creixement a empreses i el seu coneixement en models de negoci de subscripció.
A l’accionariat també s’ha incorporat la gestora de capital risc Seaya Ventures, que els oferirà la seva experiència en tecnologia i en projectes d’expansió internacional de ràpid creixement. Tot i les noves incorporacions, la major part dels accionistes originals continuaran a l’accionariat.
El conseller delegat i fundador de Filmin, Juan Carlos Tous, remarca que l’arribada de Nazca Capital i Seaya Ventures els permetrà “fer realitat el somni d’internacionalització” de l’empresa. “La seva experiència serà un impuls clau per al projecte, permetent-nos afiançar el nostre posicionament en un moment en el qual els grans players del mercat del VoD competeixen en un mercat global”, exposa. Per la seva banda, el coconseller delegat i fundador de Nazca Capital, Álvaro Mariátegui, posa en valor “el potencial de creixement, la cultura d’innovació, el posicionament únic i diferenciat i l’equip directiu de primer nivell” de Filmin: “La nostra voluntat és mantenir l’essència editorial i la identitat de Filmin”.
Amb seu a Barcelona i fundada el 2007, Filmin té una oferta de cine i sèries, principalment europees, allunyada d’altres competidors més generalistes. Compta amb un catàleg de 15.000 continguts. La plataforma de vídeo sota demanda espera tancar 2020 amb una facturació de 15 milions d’euros.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…