Ecosistema emprenedor

Neix NOD-Bcn, una marca de tovalloles amb propietats antibacterianes

Les bactèries i les males olors són els principals enemics de les tovalloles, per això l'Albert Borrell ha decidit crear un producte innovador que també és anti-Covid

Els negocis familiars són l’essència del teixit industrial tèxtil de Catalunya. L’avi de l’Albert Borrell, nascut a Premià de Mar, va crear un petit taller de samarretes fa més de tres dècades. Aquest negoci ha aguantat el pas dels anys i encara segueix en marxa, i ha servit a l’Albert per introduir-se en el món tèxtil. Però, des de fa més de dues dècades, l’Albert ha diversificat la seva activitat dins el sector, fins a arribar al punt de començar la seva pròpia empresa.

Fa més de vint anys que l’Albert es dedica a representar diferents fabricants de teixits per tot Europa. Coneix a la perfecció tots els teixits que es mouen en el mercat, i des de fa anys n’hi ha un que li crida l’atenció. Es tracta de la fibra Amicor, que ha tingut un ús molt reduït en el mercat tèxtil, però que conté unes propietats antibacterianes úniques. L’Albert sempre havia pensat que aquesta fibra tenia un potencial especial, i que seria interessant donar-li una aplicació concreta, però mai s’havia decidit a emprendre un projecte com NODBcn, una marca de tovalloles amb propietats úniques que eviten les males olors.

El projecte

Va ser l’any 2016 que va decidir iniciar aquesta aventura. El punt de partida fou la necessitat de crear tovalloles que resistissin millor el pas del temps i que mantinguessin les propietats antibacterianes al llarg de tota la seva vida útil. “Les tovalloles sempre estan en un ambient molt humit, els lavabos, i és molt complicat evitar que hi apareguin bacteris o fongs, causants de males olors”, comenta l’Albert. És per això que considera que les seves tovalloles tenen unes propietats diferencials.

“Les nostres tovalloles tenen una qualitat excel·lent i les seves característiques antibacterianes no es perden amb el pas del temps. Des de l’empresa que fabrica la fibra Amicor també ens han assegurat que té propietats anti-Covid, i en els temps que vivim això també és un plus molt important”, diu l’emprenedor. El producte que ofereix, assegura, és molt més net i higiènic que el que es pot trobar en el mercat actualment.

Les tovalloles de NOD-BCN estan dissenyades i fabricades per evitar les males olors.

“Les nostres tovalloles tenen una qualitat excel·lent i les seves característiques antibacterianes no es perden amb el pas del temps”, explica l’Albert Borrell

El teixit es fila a Girona, on es fa la barreja entre la fibra Amicor i el cotó. Un cop enllestit aquest procés de filat les tovalloles es fabriquen a Barcelona, en tallers de proximitat. “M’agrada molt apostar pels tallers de Catalunya. Aquí tenim una cultura tèxtil molt forta i la qualitat de fabricació és molt bona”, explica.

Finançament i projecció de futur

Aquest projecte ha comptat amb una inversió inicial pròpia de 60.000 euros i, aquest any, esperen vendre prop de 25.000 unitats i obtenir una facturació de 200.000 euros, cosa que els permetria consolidar la seva posició en el mercat i seguir ampliant el negoci. L’Albert és optimista, i creu que ha trobat un nínxol de mercat amb molt potencial. “Tothom vol tenir tovalloles més higièniques i netes, les fem servir cada dia i són essencials. Creiem que el nostre producte tindrà una gran acceptació i podrem fer-nos un lloc dins d’aquest mercat”, comenta.

Aquest projecte ha comptat amb una inversió inicial de 60.000 euros i, aquest any, esperen vendre prop de 25.000 unitats i obtenir una facturació de 200.000 euros

La pandèmia no ha alterat els plans de l’Albert, ja que no ha estat fins a finals de 2020 que ha començat a comercialitzar el seu producte. El seu model de negoci, basat en la venda online, ha permès que les limitacions de mobilitat no hagin afectat la posada en marxa del negoci. “Amb tot el tema de la Covid la gent està molt més conscienciada amb la higiene, i això ens pot ajudar molt, ja que la higiene és una de les premisses més importants de NOD-Bcn“, finalitza l’Albert.

Compartir
Publicado por
Quim Riera

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024