Ecosistema emprenedor

Neix Yaba per fer créixer companyies que venen a Amazon

Els cofundadors d'Ulabox, David Baratech i Sergi de Pablos, impulsen aquesta nova empresa emergent, acompanyats per Rubén Ferreiro, Alejandro Fresneda i Patxi Archanco. Es dedicaran a comprar petites i mitjanes companyies que comercialitzen els seus productes a través del gegant del comerç electrònic per fer-les guanyar eficiència.

Cada cop més persones resolen a Amazon qualsevol tipus de necessitat. El gegant del comerç electrònic també suma cada vegada més a més venedors que utilitzen la plataforma per fer arribar els seus productes a un univers molt gran d’usuaris. Els que ho facin en les verticals de llar, bellesa i cura de nadons i mascotes poden despertar l’interès de Yaba, el primer agregador de venedors a Amazon per al sud d’Europa.

Aquesta empresa emergent es dedicarà a comprar, finançar i escalar petites i mitjanes empreses que comercialitzen els seus productes a Amazon. Després d’adquirir-les, Yaba crearà una estructura que millorarà l’eficiència del procés de compravenda i el rendiment global de la companyia, canviant el funcionament d’aspectes com la logística o la publicitat. En un principi, centrarà la seva estratègia de compres al sud d’Europa i Amèrica Llatina, tot i que no descarta ampliar el focus al sud-est asiàtic.

Yaba ha estat impulsada pels emprenedors Rubén Ferreiro, president del grup Viko i soci fundador de Lanai Partners; David Baratech, cofundador d’Ulabox i soci fundador de Toubkal Partners, i Alejandro Fresneda, cofundador de MrNoow i Woffu. Ferreiro serà el president de la nova startup i Baratech i Fresneda, els coconsellers delegats. L’equip directiu el completen el també cofundador d’Ulabox Sergi de Pablos i Patxi Archanco, amb experiència a JPMorgan, Impulsa Capital i Kiwoko.

“Aproximadament el 60% dels productes que es venen diàriament a la plataforma d’Amazon són venuts per tercers. A Yaba ens dirigim a aquest públic i sabem que el marge de creixement i el potencial és immens”, assegura Ferreiro. “Aquest és un sector encara molt incipient a Espanya i al sud d’Europa en general i volem liderar la seva implantació en aquests mercats”, afegeix.

La startup aspira a consolidar en els propers mesos un volum de vendes proper als 20 milions d’euros anuals. Així mateix, preveu crear una cartera amb més de 100 companyies en els pròxims quatre anys. De moment, ha començat a operar comprant dues companyies. Actualment, té una plantilla de set treballadors repartits entre Barcelona, on té la seu, Madrid i Ciutat de Mèxic.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

Les fotografies de Cristina García Rodero inauguraran la galeria d’art Seltz

El centre expositiu d'art contemporani, que compta amb 400 metres quadrats per a exposicions, obrirà…

9 d'abril de 2025
  • Lletres

Barcelona celebrarà un Sant Jordi més ample i segur

La superilla literària de Passeig de Gràcia, La Rambla i Gran de Gràcia tornaran a…

9 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

L’aigua tornarà a brollar de les fonts de Barcelona en els pròxims mesos

La Font Màgica de Montjuïc es reactivarà després d'estiu, amb l'objectiu que estigui llesta per…

9 d'abril de 2025
  • Barcelona Science Week

“La investigació que es fa al Sincrotró Alba ens situa entre els millors del món”

Llicenciada i doctora en Física, Caterina Biscari dirigeix el Sincrotró Alba des de l’any 2012,…

9 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

El taller per als trens d’FGC que aniran a l’aeroport comença a aixecar-se a Alstom

L'àrea annexa a la factoria de Santa Perpètua de Moguda comptarà amb una superfície de…

9 d'abril de 2025
  • Barcelona Science Week

El BSC es connecta amb la innovació empresarial

En un entorn global cada vegada més competitiu i canviant, la innovació s'ha convertit en…

9 d'abril de 2025