La multinacional suïssa ha adquirit l'empresa barcelonina per reforçar la seva divisió de productes nutricionals, que comercialitza amb marques com Optifast, Bodymed, Meritene o Resource, entre d’altres, i posicionar-se en nous mercats
La multinacional suïssa Nestlé ha adquirit al fons Abac Capital la companyia de dietètica catalana Pronokal, especialitzada en solucions per al control i pèrdua de pes. La compra reforçarà la divisió de productes nutricionals de Nestlé que comercialitza marques com Optifast, Bodymed, Meritene o Resource, entre d’altres.
La marca catalana, fundada el 2004, pertanyia al fons Abac Capital des de 2017, quan en va adquirir el 90% de les accions per uns 50 milions d’euros. El 10% restant va quedar en mans dels fundadors de la companyia Joan Fondevila i Josep Maria Francés i del seu conseller delegat, Andreu Puig, que va ser gerent de l’Ajuntament de Barcelona i executiu del grup Agrolimen. La compra, efectuada a través de Nestlé Health Science, estaria al voltant dels 100 milions d’euros, segons ha avançat el diari Expansión. La incorporació d’Abac —un fons creat a Barcelona per Oriol Pinya, Borja Martínez de la Rosa i Javier Rigau— al seu accionariat va permetre que Pronokal intensifiqués la seva expansió internacional i completés la seva transformació digital.
La firma de dietètica, amb una facturació d’uns 50 milions d’euros segons les últimes dades disponibles, és molt present a Llatinoamèrica, que genera més d’un terç del negoci, i el sud d’Europa, especialment a Itàlia, on el 2018 va comprar la marca Kalibra a l’empresa local Società Dietetica Medica (SDM), basada també en dietes cetogèniques.
Pronokal és una marca amb 16 anys de trajectòria al món de la dietètica per a la pèrdua de pes a base de substitutius alimentaris que, actualment, és present a més de 14 països d’arreu del món, i ha proporcionat assessorament dietètic a més de 600.000 persones. Es tracta d’un mètode de pèrdua de pes, sota supervisió mèdica, fonamentat en una dieta cetogènica molt baixa en calories i el suport personalitzat d’un equip multidisciplinar format per dietistes, coaching i exercici físic.
En un comunicat, el conseller delegat de Nestlé Health Science, Greg Behar, manifesta que “Pronokal s’ha convertit en la solució adequada per evitar el desànim i l’estrès que solen produir alguns programes de pèrdua de pes”, i per, tant, afegeix “una nova dimensió a la nostra cartera de control de pes i ens permetrà ajudar més persones a portar una vida més saludable”.
Per la seva part, Andreu Puig, destaca que “Nestlé Health Science comparteix el nostre compromís d’aportar solucions nutricionals saludables i efectives per a la pèrdua de pes. Amb el sistema científicament provat de Pronokal, i l’experiència de Nestlé Health Science, mantindrem el nostre fort creixement i Pronokal arribarà a més persones a tot el món”.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…