La botiga de sabatilles d'edició limitada va facturar prop de sis milions d'euros el 2023, amb 25.000 parells comercialitzats
Amb només 23 anys, David Camprubí ha aconseguit crear una empresa que ja compta amb 20 empleats, una botiga online i tres punts de venda físics. Es tracta de Newcorp, una firma especialitzada en la venda de sabatilles d’edició limitada que el 2023 va més que duplicar la xifra de negoci i que aquest any planteja créixer un 50% i l’obertura de tres botigues més a Europa.
“Volem que Newcop sigui el lloc de referència per comprar sneakers que no es troben a les botigues i que, a més, l’adquisició es converteixi en una gran experiència de compra”, afirma el fundador i conseller delegat de Newcop, que ha convertit la seva passió, les sneakers, en un negoci puixant. L’emprenedor barceloní va facturar 5,8 milions d’euros el 2023, xifra que suposa un creixement del 132% respecte als 2,5 milions que va comptabilitzar el 2022, exercici en què va crear la startup.
Newcop ha venut més de 25.000 parells de sabatilles el darrer any, gairebé el triple que el 2022, quan va comercialitzar 9.000 parells. El 75% de la facturació procedeix de les tres botigues especialitzades que la marca ha inaugurat a Barcelona —on té dos punts de venda als carrers Duran i Bas i Portaferrissa— i Madrid. El portal de venda online, que envia les comandes en 48 hores, ha generat el 25% restant.
“No és fàcil aconseguir sabatilles d’edició limitada, independentment del pressupost que tinguis. Si no tens contactes és molt probable que no ho aconsegueixis; per exemple, un dels darrers parells que la marca Adidas ha rellançat de la mítica silueta Gazelle. Newcop vol facilitar l’experiència de compra oferint models esgotats en els punts de venda”, assegura Camprubí.
Segons l’emprenedor, la startup va néixer l’abril del 2022 per cobrir dues necessitats dels fanàtics de les sabatilles: la frustració que aquests consumidors senten a l’hora d’aconseguir un parell d’edició limitada —ja siguin les Air Jordan o les UGG o qualsevol col·laboració amb rapers o marques de streetwear— i quedar-se sense perquè s’han esgotat en qüestió de minuts, així com la llarga espera que implica la venda online.
“Newcop ajuda a canviar les normes de les edicions limitades en el mercat les sabatilles oferint un nou punt de venda multimarca que aglutina una gran part de models virals que ja s’han esgotat i no estan a la venda”, explica la companyia catalana, que col·labora amb marques com Air Jordan, Nike Dunk, Yeezy i New Balance. Segons l’empresa, es garanteix “l’autenticitat i l’originalitat” de tots els productes, que es poden provar i fins i tot retornar-se, un fet poc comú en el sector de les sabatilles d’edició limitada.
L’objectiu aquest 2024 és fer el salt a Europa amb l’obertura de tres botigues físiques més, a ciutats que no s’han especificat. El repte és créixer com a mínim un 50% i assolir una facturació de 9 milions d’euros.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…