D'oficina bancària a una de les botigues més grans que Nike posseeix a Europa. La flaghship de la marca nord-americana a Barcelona s'ha inaugurat aquesta setmana per aprofitar els dies de més intensitat comercial de l'any.
Ja no queda ni rastre de l’antiga seu de Banc Popular a Barcelona. L’edifici situat al Passeig de Gràcia número 17, al costat de la Borsa, va ser adquirit fa tres anys per la immobiliària nord-americana Hines, que va pagar 90 milions d’euros al banc, avui integrat a Santander. Es tracta d’un immoble de set plantes i 4.000 metres quadrats que es va construir als anys 60 i que ocupava l’oficina principal de Popular a la ciutat i la direcció territorial de Catalunya.
Hines ha sotmès l’edifici a una profunda rehabilitació i l’ha llogat a dues marques. El gegant nord-americà del coworking We Work ocuparà totes les plantes superiors per oferir espais flexibles de treball a empreses interessades a ubicar-se en ple centre de la ciutat. En paral·lel, Nike va guanyar la pugna per quedar-se amb el local comercial, que disposa de prop de 2.000 metres quadrats, ja que Hines va apostar per construir una macrobotiga en lloc de trossejar l’espai en diversos establiments. La marca de roba i calçat esportiu va aconseguir fer-se amb el lloguer després d’imposar-se a Victoria’s Secret, firma que també estava interessada a implantar-se al Passeig de Gràcia.
La nova flagship de Nike disposa de tres plantes i està operada pel grup italià Percassi, propietari de la cadena Kiko Milano i que explota també les botigues de Lego, entre altres marques comercials. Nike ja comptava fins ara amb un establiment a l’artèria comercial barcelonina situat només uns metres més amunt, en un local entre Diputació i Consell de Cent, que ara ha tancat i es troba disponible.
Segons Nike, la macrobotiga ha estat dissenyada exclusivament per a Barcelona i es divideix en quatre grans àrees (connectar, aprendre, crear i millorar) per realitzar un gest de complicitat als quatre pètals de la Flor de Barcelona, és a dir, als icònics panots de les voreres de la ciutat. “La botiga vol ser una intersecció entre l’esport i el món digital”, assenyala Nike, que també ha posat l’èmfasi en la sostenibilitat.
Concretament, l’obertura vol contribuir al programa Move to Zero, dissenyat per Nike per aconseguir ser una empresa neutra en termes d’emissions i residus. Així, el terra de la botiga s’ha construït amb 80.000 quilos de material reciclat equivalent a 188.000 pilotes de futbol. Els expositors també s’han fet amb peces reciclades i a botiga hi ha uns contenidors per incentivar el reciclatge de sabatilles.
En plena pandèmia i en un moment en què es multipliquen els tancaments, Nike se suma a les recents obertures de Moncler, Balenciaga, Week Day, Nylstar, Golden Goose i Messika, també a Passeig de Gràcia. Altres marques han anunciat la seva intenció d’obrir també un local al passeig, com Sephora i Tiffany’s.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…