“Dormir a la natura mai havia estat tan còmode”. Així presenta Nomade Nation els seus quatre models de furgonetes camperitzades, dissenyades prioritzant el confort alhora que l’optimització de l’espai. L’empresa, que personalitza les campers mitjançant un procés de compra i gestió digitalitzat, preveu facturar dos milions d’euros enguany, i entrar en rendibilitat durant el pròxim, com explica el seu ceo i fundador, Ignasi Ribó.
L’origen de l’empresa es remunta a 2022, quan els efectes de la pandèmia s’atenuaven i quan Ribó va constatar que el mercat de les camper guanyava pes. “Vam comprovar que es tractava d’un sector molt poc digitalitzat i que tenia els mateixos dissenys des del punt de vista estètic des de feia 20 anys; el sector no havia evolucionat, les marques eren les mateixes, sense cap love brand”, segons Ribó.
En aquest context, l’empresa va néixer amb l’objectiu “d’englobar a una nació de nòmades i portar aire fresc a aquest sector”. I ho va fer posant el focus no en els amants de les camper, sinó a persones com Ribó, que veia el concepte atractiu però no n’era usuari. “L’oportunitat no està en el milió de persones a les quals els agrada, sinó en els 46 a les quals no. L’objectiu és com acostar aquesta manera de viatjar a més gent i que la vegi com una opció viable i còmode, i no com un stopper”.
Amb aquest objectiu, Nomade Nation ha explorat nous dissenys i ha apostat per la digitalització de les seves furgonetes. Per impulsar el negoci i comprovar la seva viabilitat, Ribó va fer un testatge amb renders i Wallapop: va crear uns dissenys renderitzats i els va publicar a la plataforma. Després de trobar compradors, va buscar una empresa per produir-les. Més tard, es va llançar a una ronda de finançament amb la qual va captar 250.000 euros, que després ha complementat amb dues rondes més, de 650.000 i 850.000 euros. Aquesta última la va tancar a principis de juliol, liderada per Ok Ventures. Vinculada a la gestora de lloguer vacacional de cotxes Ok Mobility, Nomade Nation aspira a convertir-lo en partner estratègic per impulsar flotes de lloguer dels seus vehicles.
Amb l’objectiu d’ampliar “el control sobre el producte i sobre els temps de fabricació i els marges”, l’empresa va passar l’any passat de produir externament a fer-ho de manera directa, a través de la seva fàbrica a Sabadell. En ella, instal·len models predissenyats i personalitzats en determinats models de furgonetes, procés en el qual treballa la meitat de la plantilla de l’empresa, formada per un total de 20 empleats.
Recentment, la fàbrica s’ha ampliat amb el recinte contigu, amb la intenció de convertir-lo en una segona línia per produir el nou model que llançarà l’any que ve. Amb aquesta ampliació, a més, l’empresa preveu incrementar el ritme de producció, i passar dels entre quatre i cinc vehicles mensuals a entre vuit i nou a finals d’aquest any.
Aquest augment respon a la demanda creixent de la startup: el primer any va produir 13 furgonetes, mentre que el 2023 en va vendre 35, i enguany preveu situar-se entre les 50 i les 70. “Ara tenim la producció coberta fins al novembre”, destaca Ribó. A més d’operar a través de comandes, la startup aposta ara per la distribució de les seves campers a concessionaris situats de manera estratègica a nivell estatal, concretament a Madrid, Euskadi, Saragossa, València i Astúries: “Volem portar les nostres campers a tots el racons del país, i començar la internacionalització de la marca el 2025”. Ribó, que es va iniciar en el món de l’emprenedoria mentre estudiava cinema a l’Escac, es marca un repte: “Ser la firma de referència quan es pensi en viatjar i recórrer el món sobre rodes”.