Al número 318 del carrer Sant Antoni Maria Claret, a Barcelona, hi ha el que va ser el primer establiment d’autoservei d’Espanya, obert el 1959 per la llavors recent creada marca Caprabo, nom format per la primera síl·laba del cognom de les tres famílies fundadores: Carbó, Prat i Botet. Ara, 62 anys més tard i encara en ple funcionament, aquesta cadena de distribució l’ha remodelat adaptant-lo a la nova generació de supermercats de proximitat Caprabo.
Aquella botiga que va revolucionar el sector del comerç a Espanya a l’implantar l’autoservei i lliurar als clients cistelles per fer la compra en una amplia superfície de 500 metres quadrats al mig de la ciutat, serà a partir d’ara un supermercat més competitiu. Segons destaca la companyia, el consumidor té una millor experiència de compra perquè l’oferta que troba posa el focus en la salut, els frescos, els productes de proximitat, l’estalvi personalitzat i la innovació.
Caprabo té previst finalitzar aquest exercici amb el 80% de la xarxa de botigues renovada, amb una inversió de 13 milions d’euros només per aquest 2021, en què s’ha centrat en més de 70 establiments de Barcelona i la seva àrea metropolitana, amb un total de 50.000 metres quadrats de superfície comercial transformada. Es tracta de l’any amb major nombre de reformes des de que la companyia iniciés aquest projecte estratègic, el 2017. En paral·lel, manté la política de creixement. El 2020, va obrir una desena de botigues a vuit poblacions de Catalunya, el seu mercat estratègic.
Jordi Lahiguera, director de desenvolupament corporatiu i màrqueting de Caprabo, assenyala que “les noves botigues mostren una molt bona evolució en vendes amb creixement de doble dígit. La nostra previsió és tenir tota la nostra xarxa transformada en els propers dos anys”, és a dir, haurà transformat 213 supermercats propis i 80 botigues franquiciades, on treballen en total 5.700 persones.
El supermercat de nova generació de Caprabo —que entre altres coses ha recuperat el tradicional logotip dels inicis de la cadena— potencia una oferta de valor afegit mitjançant l’ús de les noves tecnologies al servei del client, uns 150.000 consumidors diàriament, segons dades de la marca.
Caprabo té previst finalitzar aquest exercici amb el 80% de la xarxa renovada, amb una inversió de 13 milions d’euros només per aquest 2021
La cadena de distribució, que el 2007 va ser adquirida pel grup basc Eroski, té un 50% del capital en mans del fons d’inversió txec EP Corporate Group, des del passat mes de març. En l’últim exercici fiscal (tancat a 31 de gener de 2021) la companyia va facturar 842 milions d’euros, amb un increment del 6,6% respecte de l’exercici precedent.
Al llarg de l’any passat, la cadena de distribució va abordar un pla de transformació integral que va suposar el trasllat de la seu corporativa des de L’Hospitalet de Llobregat, conjuntament amb l’obertura d’un nou magatzem de distribució por potenciar el producte fresc i la venda online, a la zona ZAL Port al Prat de Llobregat. Aquest projecte van suposar una inversió de 20 milions d’euros.