La filial del fabricant alemany de cotxes de luxe va escollir la capital catalana per obrir una seu per la presència de Seat i la disponibilitat de talent internacional
Porsche Digital és una filial del fabricant alemany centrada a crear nous models de negoci digital per al sector automobilístic. Abans de la pandèmia, la companyia va decidir obrir a Barcelona una de les seves oficines europees. Seat:Code va ser l’espai escollit, amb l’objectiu de beneficiar-se de les sinergies que podien sorgir entre les dues marques, que formen part del grup Volkswagen, explica Scott Francis, portaveu de Porsche Digital Barcelona. També va jugar a favor d’aquesta elecció que la factoria de software de l’automobilística de Martorell estigui ubicada al centre de la ciutat, a la Rambla, on abans hi havia l’hotel Montecarlo.
Però, amb la crisi de la covid, aquests plans es van posposar. No va ser fins al mes de març d’aquest 2021 quan Porsche Digital Barcelona va començar a operar. Tancarà 2021 amb una plantilla de 15 treballadors, provinents de més de deu països. Precisament, el factor internacional és un dels grans atractius que ofereix la capital catalana a aquesta filial de Porsche. “Creiem que per desenvolupar bons productes és necessari la diversitat d’opinions i Barcelona la té de manera natural”, assenyala Francis.
Amb aquesta directriu com a guia, l’empresa està creixent sense pressa a la ciutat, garantint que sumen diferents perfils i aconsegueixen la paritat entre els seus treballadors. “És essencial que trobem la gent adequada amb l’actitud correcta. La cultura d’empresa ho és tot”, afegeix. De cara al 2022, preveu augmentar la plantilla i situar-la entre els 40 i els 50 treballadors. A nivell global, Porsche Digital espera arribar als 1.000 treballadors, sense determinar quan vol assolir aquesta xifra. A banda de les oficines que té a Europa, la companyia també està present a Israel, Xina i els Estats Units.
Els primers mesos de Porsche Digital Barcelona han servit per desenvolupar solucions com una eina per facilitar que els concessionaris de la marca Porsche puguin crear les seves pàgines web i generar contingut. De cara a l’any que ve, Francis indica que esperen començar a dissenyar productes digitals per als mateixos cotxes.
Francis ha estat un dels ponents de la primera jornada del Tech Spirit Barcelona. Aquest esdeveniment, organitzat per Tech Barcelona, va sorgir el febrer de 2020 com a resposta a la cancel·lació del Mobile World Congress (MWC) i, especialment, el Four Years From Now (4YFN), l’aparador internacional per a les empreses emergents locals durant els quatre dies que dura el saló de telefonia mòbil. Unes 5.000 persones van participar en la primera edició d’aquesta iniciativa, que ha tornat aquesta setmana amb la voluntat de reactivar el sector després de l’impacte de la pandèmia. Des de dilluns fins a aquest dimarts, la Llotja de Mar reunirà més de 140 representants d’empreses emergents i multinacionals, que debatran sobre els reptes que la la ciutat afronta per continuar posicionant-se com a pol d’atracció de talent i inversió.
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…
Prop de 600 projectes empresarials s'han beneficiat de les convocatòries, un 66% dels quals han…
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…