Gràcies a una inversió de més de dos milions d'euros, l'antiga sabateria Padeví s'ha transformat en un local que uneix múltiples conceptes: fruiteria, xarcuteria, vinoteca, cava de formatges, botiga de productes gurmet, restaurant i establiment de menjar per emportar, com pollastres a l'ast i arrossos a la brasa
El maig del 2021 va abaixar la persiana l’emblemàtica sabateria Padeví de la Plaça Francesc Macià de Barcelona. Un any després, i amb alguns mesos de retard respecte al pla inicial, aquest divendres, 6 de maig, el cèntric local reneix transformat en un temple gastronòmic ideat per Marc Taribó, tercera generació de la família propietària de Camarasa Fruits.
Aquesta empresa barcelonina especialitzada en la venda de fruita, verdura i productes gurmet ha reconvertit l’antiga sabateria en un multiespai que combina les funcions de botiga, restaurant i establiment de menjar per emportar i pollastres a l’ast. La remodelació, que ha conservat tots els elements arquitectònics originals del local, no deixarà indiferent ningú i ha suposat una inversió que supera els dos milions d’euros.
L’objectiu de la nova flagship de Camarasa és convertir-se en un destí foodie de Barcelona i en el local de referència per als veïns de l’eix Diagonal-Francesc Macià-Turó Parc a l’hora de fer la compra de fruites i verdures, tota classe de conserves i productes gurmet, articles d’alta xarcuteria, formatges i vins. Tot això, combinat amb diferents barres i petits espais de restauració dins del local i una gran terrassa exterior.
L’establiment, de 350 metres quadrats, tindrà un horari molt dilatat, obrirà cada dia de la setmana i els seus diferents ambients aniran canviant en funció de l’hora del dia, ja que a la nit, per exemple, l’àrea de botiga cedirà el protagonisme a l’activitat de restauració.
La remodelació ha canviat totalment l’aspecte exterior del local, ja que l’antic Padeví tenia la façana recoberta de marbre negre i grans aparadors envidrats amb decoracions daurades, mentre que Camarasa ha apostat per combinar un color beix clar, en sintonia amb la resta de la façana, amb tancaments i finestres en negre. Sí que s’han conservat les dues columnes d’estil dòric que presideixen l’entrada principal emblemàtica.
L’interior del local conserva la combinació anterior de negres i daurats, amb grans làmpades, columnes de marbre negre i escales per pujar o baixar als diferents ambients. El primer que es troba en entrar serà l’àrea d’exposició de les fruites i verdures, el producte principal de Camarasa Fruits. A la dreta, hi ha la rostisseria, un espai on es poden veure com donen voltes els pollastres a l’ast, especialitzat també en arrossos a la brasa i on podran adquirir-se tota mena de plats preparats per emportar.
A l’esquerra, hi ha les escales per pujar a la vinoteca o per baixar a l’àrea gurmet, presidida per una barra gastronòmica semicircular amb tamborets alts per poder prendre alguna cosa al mig de la botiga. També hi ha reservat un petit espai per a la venda de productes de pastisseria, i si es baixa al pis inferior, descobrim la xarcuteria i la cava d’afinació de formatges. Aquesta planta, caracteritzada per un sostre de volta catalana, també funcionarà com a restaurant, de manera que el comensal tindrà la sensació d’estar en un celler, envoltat de formatges i pernils.
Per optimitzar el funcionament de la terrassa exterior i limitar el trànsit de cambrers entrant i sortint de la botiga, tot se servirà des d’un muntacàrregues amagat a la mateixa façana que connecta la cuina amb la plaça. Una curiositat: també s’ha instal·lat un tirador de cervesa a peu de carrer que quedarà amagat en tancar el local.
Es tracta del projecte més ambiciós que ha portat a terme fins ara l’empresa de la família Taribó, que ha experimentat un fort creixement en els darrers anys gràcies a l’obertura de botigues a L’illa Diagonal i als centres d’El Corte Inglés a Plaça Catalunya i Diagonal. Amb una facturació de més de cinc milions d’euros, Camarasa Fruits és la fruiteria de referència a la zona alta de Barcelona. El seu director general, Marc Taribó, feia temps que buscava un espai emblemàtic al centre de la ciutat on implantar aquest negoci multiconcepte. Amb la pandèmia va sorgir l’oportunitat de llogar el local a un preu “raonable” —20.000 euros al mes— en comparació amb altres èpoques i va decidir aprofitar-la convençut que es tracta d’un establiment ubicat en una zona prime, amb gran visibilitat, i en un barri totalment alineat amb el perfil de públic a què s’adreça l’empresa.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…