El passat mes de gener, Banc Sabadell va estrenar al número 456 de l’Avinguda Diagonal de Barcelona una nova oficina especialitzada en residents estrangers, totalment innovadora al sector financer. Sota el nom de Welcome Hub, el centre es va inaugurar amb un equip de dotze banquers especialitzats que s’ha hagut d’ampliar a quinze professionals gràcies a la bona acollida de la sucursal, que ja suma una base de més d’11.000 clients.
Al banc hi ha plena satisfacció amb el balanç d’aquests primers mesos de funcionament del Welcome Hub, que esperen que acceleri el seu creixement al llarg del 2023 gràcies al creixent coneixement d’aquesta oficina especialitzada entre la nombrosa comunitat internacional resident a Barcelona. “La gran palanca del Welcome Hub és la recomanació dels mateixos clients; el boca-orella ens permet registrar un elevat creixement cada mes i estem convençuts que el 2023 serà l’any de ratificació d’aquest èxit”, destaca Roger Pi, director del Welcome Hub.
Segons l’executiu, el gran indicador de l’encert d’aquesta oficina especialitzada és el grau de satisfacció dels clients, que puntuen el servei amb un 9’1, molt per sobre de la mitjana del sector i també superior a la valoració global que obté Banc Sabadell. “Ningú més a Espanya té un concepte similar en el sector financer; el balanç dels primers deu mesos de funcionament és excel·lent”, assegura Pi. Banc Sabadell, recorda l’entitat, lidera el mercat espanyol de clients internacionals particulars i també és líder en el segment d’empreses, una posició que aquest nou centre contribueix a consolidar.
Amb una superfície de 950 metres quadrats repartida en tres plantes, el Welcome Hub, ubicat a Diagonal amb Passeig de Gràcia, es dirigeix en exclusiva a tota classe de clients internacionals, ja siguin expatriats, joves estudiants, emprenedors o professionals que s’han traslladat a viure a Barcelona; inversors estrangers que volen invertir al país o empreses no residents que necessiten tenir un compte local. “Es calcula que el 29% de la població de Barcelona és d’origen estranger; la ciutat destaca per la seva capacitat de captació de talent, amb contínues noves arribades per a les quals volem ser referent en prestació de serveis financers”, apunta el banquer.
Els quinze professionals del Welcome Hub poden atendre els clients en vuit idiomes, amb l’anglès, francès i alemany com a llengües més utilitzades, ja que el gruix dels clients són europeus, seguits dels nord-americans i dels procedents de països àrabs. Roger Pi destaca la possibilitat d’obrir un compte corrent en 24 hores només amb el passaport, un element que els diferencia de la majoria de bancs. També assegura que les condicions que s’apliquen als clients són les mateixes que s’obtindrien en una oficina corrent de Banc Sabadell, és a dir, no es paga un sobrepreu, però sí que s’obté “un servei personalitzat i altament especialitzat”.
Al Welcome Hub no hi ha servei de caixa i cal concertar cita. Quan el client arriba a la sucursal, el gestor el rep i l’atenció es realitza íntegrament en unes sales privades dotades d’infraestructura tecnològica que permet, per exemple, contactar per videoconferència amb advocats o altres professionals ubicats al país d’origen del nou resident. També és habitual mantenir aquesta mena de reunions virtuals abans de l’arribada del client a Barcelona. “Aquests professionals estrangers i les seves famílies agraeixen molt l’assessorament personalitzat i que els acompanyem en tot el procés”, explica Pi, que assenyala que els gestors són experts en fiscalitat, un altre element clau per a aquest col·lectiu.
En paral·lel a l’obertura de comptes corrents i la contractació d’assegurances i productes per a la gestió de l’estalvi, el punt fort del Welcome Hub, segons el seu director, són les hipoteques. Mitjançant la col·laboració amb agents immobiliaris i empreses de relocation, els gestors de Banc Sabadell acompanyen aquest perfil de client en diverses qüestions no financeres, però que són prioritàries per a la comunitat expat, com ara trobar habitatge, una escola per als seus fills o la contractació d’una assegurança mèdica.
Es calcula que el 29% de la població de Barcelona és d’origen estranger; la ciutat destaca per la seva capacitat de captació de talent
La sucursal compta també amb un auditori on es poden fer trobades amb especialistes en diferents àmbits vinculats a la comunitat internacional i sessions informatives d’interès per al col·lectiu. Per exemple, un tema molt demanat és una sessió explicativa sobre com obtenir la Golden Visa. Els clients del Welcome Hub tenen també un espai de coworking a la seva disposició. Destaca que les parets del centre estan decorades amb fotografies i obres d’art que pertanyen a l’extensa col·lecció de Banc Sabadell.
Segons dades de l’últim padró –corresponent a 2021–, Barcelona té 363.576 habitants internacionals, que representen un 22,2% del total. Si només es té en compte el lloc de naixement, la xifra de persones d’origen estranger que viuen a Barcelona és encara més gran: 481.657 persones, un 29,4% del total d’habitants. D’aquestes, el 29,7% ja té la nacionalitat espanyola, segons explica l’Ajuntament de Barcelona. A la ciutat conviuen persones de 176 nacionalitats.