L'imparable creixement del comerç electrònic permet a la companyia amb seu a Barcelona captar nous recursos per estendre a tota Europa el seu sistema de lliurament de paquets, basat en un ús intensiu de tecnologia que permet que el procés sigui el màxim de simple i sostenible
Zalando, Scalpers, Miscota, Leroy Merlin, MediaMarkt, La Sirena, Tous, Sephora, Alcampo, Decathlon, El Corte Inglés, Mango, Colvin, Depor Village… Aquestes són només algunes de les marques que formen part de l’extensa llista de clients de Paack, una companyia amb seu social a la Via Augusta de Barcelona especialitzada en el lliurament de compres fetes per Internet, amb una previsió de facturació de 200 milions d’euros per a aquest any.
Fundada el 2016 per Fernando Benito, Xavier Rosales i Suraj Shirvankar, Paack és una de les empreses de l’ecosistema emprenedor barceloní cridada a ser un dels propers unicorns —startup valorades en més de mil milions d’euros–, juntament amb altres clars candidats com Typeform, Factorial o Housfy. Acaba de fer un gran pas per aconseguir-ho en tancar una ronda de finançament de sèrie D que li permetrà ingressar 200 milions d’euros per impulsar els seus ambiciosos plans de creixement.
Aquesta injecció de capital ha estat liderada per un dels fons tecnològics més grans del món, SoftBank Vision Fund, fundat per l’inversor japonès Masayoshi Son i accionista d’empreses com Uber, Didi, Revolut, Getaround i WeWork. A l’operació també han participat Infravia Capital Partners (França), First Bridge Ventures (França) i Endeavor Catalyst (Estats Units), a més d’alguns dels inversors amb què ja comptava la startup, com Unbound, Kibo Ventures, Big Sur Ventures, RPS Ventures, Fuse Partners, Rider Global, Castel Capital i Iñaki Berenguer.
El novembre del 2020, Paack ja havia tancat una ronda per 53 milions de dòlars (47 milions d’euros) liderada pel fons de capital risc Bregal Milestone. Amb anterioritat, havia captat al voltant de 25 milions més, per això l’entrada de SoftBank Vision Fund eleva el total de fons aixecats a més de 270 milions.
Segons SoftBank, Paack és un “disruptor tecnològic” en el segment de les solucions de paqueteria ultraràpida per a les botigues en línia i el defineix com “l’únic operador capaç d’oferir solucions de lliurament personalitzades a escala a Europa”. “El sector del comerç electrònic està en constant creixement i els lliuraments same–day són cada cop més sol·licitats pels consumidors, per la qual cosa creiem que Paack reuneix les condicions perfectes per convertir-se en líder de la categoria en termes de tecnologia i de compromís amb la sostenibilitat”, explica Max Ohrstrand, director de SoftBank Investment Advisers.
“Estem molt agraïts amb tot el nostre equip i amb el suport dels nostres inversors. Ens queden moltes coses per millorar, però tenim una oportunitat real de liderar, a curt termini, el mercat europeu de paqueteria ecommerce en matèria de sostenibilitat i conveniència”, ha afirmat Fernando Benito, conseller delegat i cofundador de Paack després de l’anunci de l’operació: “Volem ser la primera empresa a garantir el 100% de lliuraments amb zero emissions a tot Europa”, apunta Xavier Rosales, cofundador i director general de Paack al sud d’Europa.
Segons els emprenedors, els nous recursos s’invertiran en la innovació de producte, la sostenibilitat i l’ampliació de la seva cobertura de distribució per tota Europa. Actualment, l’empresa opera a cent ciutats d’Espanya, França, el Regne Unit i Portugal, amb una cartera de 150 clients entre els quals figuren, segons afirmen, 17 dels 20 retailers més grans de comerç electrònic d’Espanya.
Paack ocupa a hores d’ara 530 persones de 43 nacionalitats a la seva seu de Barcelona i a les oficines que posseeix a Londres i París. Cada any duplica el creixement. Així, el 2021 preveia facturar cent milions d’euros, el doble que el 2020, i per a aquest exercici espera superar els 200 milions.
Us de la robòtica
La startup destaca que ja ha aconseguit la rendibilitat al mercat espanyol i que preveu ser rendible també a la resta de països on ja és present “en els mesos vinents”. Amb un ús intensiu de la tecnologia i prioritzant que el procés de repartiment dels paquets es realitzi de la manera més sostenible possible, Paack ha desenvolupat una plataforma que s’integra directament a les pàgines de les botigues virtuals perquè el procés sigui el més simple possible, permetent als clients personalitzar el lliurament del paquet.
A més, l’empresa compta amb magatzems propis on utilitza la robòtica avançada per processar fins a 10.000 paquets per hora a cada centre i dissenyar rutes de lliurament optimitzades. Els seus centres per al repartiment d’última milla s’ubiquen a ciutats com Barcelona, Madrid, Saragossa, Valladolid, Múrcia, la Corunya, Bilbao, Màlaga, València, Sevilla o Valladolid i també a Londres, Liverpool, Birmingham i Manchester.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…