[dropcap letter=”L”]
eentje Michiels, de Bèlgica, i Camilo Macías, de Colòmbia, es van conèixer fa deu anys a l’Argentina, on van tenir una filla, i es van acabar mudant a Barcelona el 2015, ciutat on van decidir emprendre. Tan sols un any més tard, van crear InCityBox, una empresa especialitzada en regals corporatius gurmet. El seu projecte va funcionar sobretot per a esdeveniments corporatius, congressos, empreses turístiques… Però la pandèmia va torçar els seus plans per complet. “Vam anar treballant bé i creixent. Fins que va arribar el coronavirus”, lamenta Michiels. Després de mesos sense facturar, van decidir repensar el seu negoci, centrat en els sectors “més afectats” per la crisi, i van optar per capgirar-lo impulsant The Impact Gift Co., una nova proposta amb “una mirada més local i conscient”.
La nova iniciativa de Michiels i Macías proposa a les companyies regals gurmet “amb impacte social”, donant suport a més de quinze organitzacions sense ànim de lucre i empreses socials que contracten persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social per oferir productes de proximitat i ecològics. Les Galetes El Rosal del Grup Alba, els embotits Mallart, els productes ecològics d’Aliments Onyar i Can Moragues, els vins i els olis de L’Olivera, les melmelades “imperfectes” d’Espigoladors són alguns dels socis que ha buscat aquesta parella per a la seva aventura. La majoria són de Catalunya, menys un, Apadrina un Olivo, un projecte que vol combatre el fenomen de l’Espanya Buidada amb la dinamització d’Oliete, un poble de Terol, a través de la recuperació de les seves oliveres.
Però aquí no acaba la cosa. The Impact Gift Co. també busca assegurar aquest component social en tot el procés d’elaboració i enviament dels paquets: el centre especial de treball La Calaixera, a Barcelona, s’encarrega del servei de transport; les caixes de fusta dels lots les elaboren artesanalment al centre Ilersis, a Lleida, i el muntatge i la manipulació de tots els seus productes es realitza a la Fundació Cars, situada al Port de Barcelona.
“És un plaer treballar amb ells”, explica Michiels, que no vol posar-se “cursi”, però remarca la satisfacció que els dóna poder fer costat a aquestes entitats. “Cada vegada que visitem una fundació, ens inspirem per fer les coses millor perquè les persones que treballen allà són molt especials, amb un cor enorme, paciència, ideals… I, a ells, aquest treball els genera molta satisfacció i ens contagien”, valora.
A més, Michiels defensa que els seus productes no només són de molt bona qualitat, ecològics i artesanals sinó que estan fets per persones que “d’una altra manera no podrien incorporar-se al mercat laboral”, del que, moltes vegades, depèn el seu desenvolupament i autonomia personal. Per a aquesta parella d’emprenedors, The Impact Gift Co. els permet aprofitar els seus punts forts, gràcies als anys d’experiència acumulats en comercialització, comunicació i disseny, per fer costat a organitzacions que donen feina als més vulnerables.
The Impact Gift Co. s’acaba d’estrenar —la setmana passada van llançar la pàgina web i van acabar el catàleg fa uns dies— i tots dos treballen a contrarellotge per contactar amb els seus antics clients i buscar-ne de nous que puguin estar interessats en el seu producte. “Aquí hi som, a poc a poc, d’un en un”, resumeix Michiels. El Nadal es presenta com un punt d’inflexió: si funciona, es plantegen ampliar la seva proposta i crear una plataforma de comerç electrònic que posi a disposició dels usuaris altres tipus de productes, com samarretes i bosses. Però, sempre, amb component social.