Els comerciants i restauradors del Passeig de Gràcia volen competir aquestes festes amb el comerç online oferint allò que no es pot enviar en un paquet. L’Associació del Passeig de Gràcia oferirà espectacles itinerants a partir d’aquest divendres per animar als barcelonins a apropar-se al centre de la ciutat per fer les compres de Nadal en un entorn engalanat per a l’ocasió.
Titelles i cavalls il·luminats recorreran el Passeig de Gràcia, mentre que un grup de gospel cantarà nadales des dels balcons de la Pedrera, la Casa Batlló i l’Hotel Majestic. També hi haurà un arbre de Nadal de nou metres d’alçada a la part alta de la via. Les activitats tindran lloc des de les 18.30 a les 19.30 hores els divendres i dissabtes fins al dia 25, amb els festius del Pont de la Puríssima inclosos.
“Esperem un molt bon Nadal, es nota que hi ha ganes”, exposa el president de l’associació, Lluís Sans, després de constatar la reactivació del comerç al Passeig de Gràcia amb les compres que s’han fet pel Black Friday. “Estem percebent de manera clara una bona resposta, no només dels barcelonins, sinó dels veïns de l’àrea metropolitana i de la resta de Catalunya i Espanya”, afegeix. Els locals s’acompanyen de turistes, majoritàriament europeus, a l’espera del retorn de la resta de visitants.
Els compradors i turistes que aquest cap de setmana van anar al centre de la ciutat ja van estar acompanyats pels llums de Nadal, un dels altres elements que integra el programa nadalenc del Passeig de Gràcia. Els espectacles tindran un cost de 65.000 euros, amb el patrocini de Casa Seat, que es complementarà amb els 150.000 euros que l’entitat destina a il·luminar l’avinguda.
Aquest programa d’activitats, dissenyat per l’empresa Pleasure per a tots els públics, ve a substituir la Shopping Night, organitzada des de fa anys coincidint amb l’encesa de l’enllumenat nadalenc. S’havia reconvertit en La Nit del Passeig de Gràcia el 2019 i es va haver de cancel·lar l’any passat. Després d’aquesta aturada i les dificultats que havien tingut en edicions anteriors per encaixar l’esdeveniment en les ordenances actuals i trobar patrocinadors, l’Associació del Passeig de Gràcia va preferir deixar-lo de celebrar aquest 2021 i reconvertir-lo en un conjunt d’activitats repartides en diversos dies.