Pepsico ja ha iniciat el procés de reclutament per posar en marxa un hub digital mundial a Barcelona orientat a accelerar la transformació digital de la multinacional del sector de l’alimentació i els refrescos. La companyia presidida pel barceloní Ramon Laguarta busca “perfils d’altes capacitats digitals”, com ara data scientists (científics de dades), machine learning engineers (enginyers d’aprenentatge automàtic), data engineers (enginyers de dades), service designers (dissenyadors de serveis) i product managers. Actualment, l’empresa ja ha incorporat més de 45 persones de quinze nacionalitats al seu nou centre d’excel·lència digital; el 24% són dones. El hub s’ha ubicat al mateix edifici d’oficines que acull la seu central corporativa de Pepsico al mercat espanyol, ubicada a un dels edificis que integren el WTC Almeda Park, a Cornellà de Llobregat.
Segons Pepsico, l’aposta pel talent femení serà una de les prioritats del centre digital barceloní, que vol contribuir a potenciar les carreres STEM “amb el ferm objectiu de tenir una organització més diversa i inclusiva”. “PepsiCo té l’objectiu ferm d’aconseguir la paritat de gènere en comandaments intermedis i directius per al 2025, i el hub aspira a convertir-se en un referent” en aquest aspecte, assegura el grup.
En un comunicat, la multinacional propietària de Pepsi, Alvalle, Lay‘s, Gatorede, Tropicana i Quaker ha confirmat aquest dimarts la decisió de radicar a Barcelona un centre tecnològic d’abast mundial que incorporarà 400 persones fins al 2024 i exercirà com a motor de canvi per a la cultura interna de la companyia. Part de l’equip del hub, estarà situat al País Basc, a Vitòria, ciutat amb la qual Pepsico està vinculada històricament arran de la compra de la marca KAS. En paral·lel, el grup posarà en marxa un altre centre digital a Dallas (Texas) centrat exclusivament a treballar per al negoci de Pepsico a Amèrica del Nord.
Al centre d’excel·lència de Barcelona es crearan i desenvoluparan els principals programes de digitalització global de la companyia i, segons la firma, “serà una incubadora de solucions per estimular un canvi de cultura intern que ajudarà a impulsar la innovació a llarg termini”. “El hub digital permetrà a PepsiCo impulsar la seva agenda de digitalització, capturar noves oportunitats, introduir canvis en la manera de treballar i afrontar els reptes comuns de les organitzacions com ara la reducció dels costos operatius, la millora dels terminis de comercialització, l’acceleració de la innovació, el desenvolupament de l’experiència del client i l’augment de l’eficiència de l’organització”, afirma Athina Kanioura, Chief Strategy & Transformation Officer de PepsiCo Global. “A més, se centrarà a incubar i desenvolupar el talent digital i de dades, cosa que ens ajudarà a impulsar el canvi que volem a la companyia”, apunta l’executiva.
Segons Pepsico, s’ha triat Barcelona “per ser actualment un dels hubs més importants d’Europa gràcies al seu ecosistema format per startups, centres tecnològics, empreses TIC i universitats així com per la seva capacitat per crear i retenir talent digital”. Narcís Roura, director general de PepsiCo al Sud-oest Europa, ha destacat “l’orgull que suposa que el hub global de PepsiCo estigui a Barcelona” i posa l’èmfasi en “la magnífica oportunitat que suposa per a l’ecosistema tecnològic i el talent local”.