Good News Barcelona

Pepsico instal·larà a Barcelona un ‘hub’ digital d’abast internacional

La multinacional nord-americana d'aperitius i refrescos podria destinar uns 70 milions d'euros al projecte, amb un potencial de creació de 400 llocs de treball en un termini de tres anys. En les últimes setmanes han anunciat l'obertura de centres de referència global a la capital catalana multinacionals com Microsoft, Essity, The Knot Worldwide, Veriff i Alliance Healthcare.

PepsiCo vol instal·lar a l’àrea de Barcelona un centre digital mundial, amb una inversió de 70 milions d’euros i la creació d’uns 400 llocs de treball, en un termini de tres anys.

La multinacional presidida i liderada per l’executiu barceloní Ramón Laguarta, que té la seu de la divisió espanyola al World Trade Center  (WTC) Almeda Park de Cornellà de Llobregat, preveu instal·lar un gran laboratori de tècnics altament qualificats encarregats de la coordinació de la transició digital del grup a tot el món, segons han avançat La Vanguardia i ARA. Fonts de l’empresa no han volgut confirmar ni donar detalls sobre la informació.

El projecte del grup estatunidenc de refrescos (amb les marques Pepsi, Kas i Mountain Dew), snacks (Fregits, Lays o Doritos) o de productes com el gaspatxo Alvalle podria incorporar més professionals qualificats a mitjà termini, segons les informacions publicades.

L’elecció de Barcelona per part de les grans empreses per ubicar centres tecnològics d’àmbit mundial és un fenomen cada vegada més freqüent que permet consolidar i accelerar tant l’ecosistema digital de la ciutat com l’atracció de talent global. Només en les últimes setmanes, han anunciat la seva intenció d’obrir hubs digitals multinacionals com Microsoft, Essity, Festo, The Knot Worldwide, Alliance Healthcare i Veriff.

Per millorar el seu procés de digitalització, la marca va tancar un acord de col·laboració amb Tech Barcelona a finals de l’any passat per incorporar-se a l’ecosistema emprenedor  de la ciutat, amb l’objectiu de millorar la gestió i agilitat de la multinacional i generar experiències de compra úniques per al consumidor. PepsiCo defensa que en el sector de les begudes i els snacks el futur passa per treure rendiment de la gestió i l’ús intensiu de dades, la integració de la intel·ligència artificial i la impressió 3D, a més d’innovar en el sector retail per aplicar noves tecnologies disruptives, com van assegurar els seus responsables en formalitzar aquest acord.

El president i conseller delegat de PepsiCo, Ramón Laguarta, que va assumir les regnes de la marca el 2018, està liderant la nova estratègia de creixement i de valor de l’empresa a llarg termini, potenciant una producció més flexible, un emmagatzematge més complex i automatitzat, i guanyant en capil·laritat i proximitat al client de manera que els establiments que tenen els productes PepsiCo rebin comandes més adaptades a les seves necessitats.

PepsiCo Espanya té les oficines al WTC Almeda Park, a Cornellà.

La multinacional té importants projectes a Espanya en el camp de la sostenibilitat, en concret vol dur a terme actuacions en matèria d’agricultura regenerativa a les més de 76.000 hectàrees de les quals s’abasteix de matèria primera (de patates i tomàquets, per exemple), i reduir les emissions de CO₂ i el consum d’aigua, segons ha manifestat el director general de PepsiCo en el Sud-oest d’Europa, Narcís Roura, aquest dimecres en una sessió de Matins Esade.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024