La multinacional nord-americana d'aperitius i refrescos podria destinar uns 70 milions d'euros al projecte, amb un potencial de creació de 400 llocs de treball en un termini de tres anys. En les últimes setmanes han anunciat l'obertura de centres de referència global a la capital catalana multinacionals com Microsoft, Essity, The Knot Worldwide, Veriff i Alliance Healthcare.
PepsiCo vol instal·lar a l’àrea de Barcelona un centre digital mundial, amb una inversió de 70 milions d’euros i la creació d’uns 400 llocs de treball, en un termini de tres anys.
La multinacional presidida i liderada per l’executiu barceloní Ramón Laguarta, que té la seu de la divisió espanyola al World Trade Center (WTC) Almeda Park de Cornellà de Llobregat, preveu instal·lar un gran laboratori de tècnics altament qualificats encarregats de la coordinació de la transició digital del grup a tot el món, segons han avançat La Vanguardia i ARA. Fonts de l’empresa no han volgut confirmar ni donar detalls sobre la informació.
El projecte del grup estatunidenc de refrescos (amb les marques Pepsi, Kas i Mountain Dew), snacks (Fregits, Lays o Doritos) o de productes com el gaspatxo Alvalle podria incorporar més professionals qualificats a mitjà termini, segons les informacions publicades.
L’elecció de Barcelona per part de les grans empreses per ubicar centres tecnològics d’àmbit mundial és un fenomen cada vegada més freqüent que permet consolidar i accelerar tant l’ecosistema digital de la ciutat com l’atracció de talent global. Només en les últimes setmanes, han anunciat la seva intenció d’obrir hubs digitals multinacionals com Microsoft, Essity, Festo, The Knot Worldwide, Alliance Healthcare i Veriff.
Per millorar el seu procés de digitalització, la marca va tancar un acord de col·laboració amb Tech Barcelona a finals de l’any passat per incorporar-se a l’ecosistema emprenedor de la ciutat, amb l’objectiu de millorar la gestió i agilitat de la multinacional i generar experiències de compra úniques per al consumidor. PepsiCo defensa que en el sector de les begudes i els snacks el futur passa per treure rendiment de la gestió i l’ús intensiu de dades, la integració de la intel·ligència artificial i la impressió 3D, a més d’innovar en el sector retail per aplicar noves tecnologies disruptives, com van assegurar els seus responsables en formalitzar aquest acord.
El president i conseller delegat de PepsiCo, Ramón Laguarta, que va assumir les regnes de la marca el 2018, està liderant la nova estratègia de creixement i de valor de l’empresa a llarg termini, potenciant una producció més flexible, un emmagatzematge més complex i automatitzat, i guanyant en capil·laritat i proximitat al client de manera que els establiments que tenen els productes PepsiCo rebin comandes més adaptades a les seves necessitats.
La multinacional té importants projectes a Espanya en el camp de la sostenibilitat, en concret vol dur a terme actuacions en matèria d’agricultura regenerativa a les més de 76.000 hectàrees de les quals s’abasteix de matèria primera (de patates i tomàquets, per exemple), i reduir les emissions de CO₂ i el consum d’aigua, segons ha manifestat el director general de PepsiCo en el Sud-oest d’Europa, Narcís Roura, aquest dimecres en una sessió de Matins Esade.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…