La firma incipient produeix peces per a nounats de la talla 00, amb teixits ecològics de punt de cotó ecològic que, fugint del blanc i els colors llisos, aporten estampats vistosos
Petit Nicu és la marca de peces de vestir per a nadons, creada per Davinia Prieto, que es llança al mercat amb una finalitat molt concreta: cobrir l’escassetat d’oferta de roba per vestir nadons prematurs, que s’ajusti a la seva talla i sense renunciar a seguir la moda.
Amb el reclam de “la talla 00 també existeix”, “i fins i tot la talla 000”, defensa Prieto, Petit Nicu dissenya, produeix i comercialitza, a través de la venda en línia, tovalloles de lactància, gorres i pantalons. I preveu ampliar la gamma amb la confecció de bodis.
Totes les peces s’elaboren amb teixits ecològics de punt de jersei, 100% de cotó, però amb teles vistoses. Es tracta de fugir de l’escassa roba bàsica que es ven per a nadons prematurs i que només es troba en blanc o colors bàsics, normalment tons pastel.
Davinia Prieto, una administrativa de Sant Vicenç dels Horts, ha fet de la necessitat virtut. Amb el naixement prematur del seu segon fill, el Joel, es va enfrontar a una situació complexa i, a més, va descobrir els problemes col·laterals d’haver de cuidar un nadó prematur. Un d’aquests contratemps, potser més trivial però important per a una mare, va ser la dificultat per trobar roba de la talla adequada per al Joel i que, a més, fos cridanera, divertida, graciosa… “que pogués anar a la moda”. “Em desmoralitzava veure que no podia anar a les botigues a comprar roba i trobar peces que em servissin i m’agradessin, com havia fet amb la seva germana gran”, explica.
Així va néixer Petit Nicu, un projecte d’aquesta jove emprenedora, en què l’acompanya Gemma Soriano, “una bona amiga” que ha desenvolupat part de la seva trajectòria professional al món de la moda i el màrqueting, i que ha configurat el web i gestiona les xarxes socials.
Totes dues han treballat més d’un any en la seva iniciativa que, a través de la pàgina web, ja ha registrat els primers usuaris, “de Múrcia, Madrid, La Corunya…”, perquè de moment “treballem sobre comanda”. Això els permet fer sèries curtes i no acumular estoc.
Davinia Prieto i Gemma Soriano no han escatimat esforços per llançar la marca, a la qual han dedicat la major part dels mesos de confinament per la pandèmia del 2020 i el 2021, per posar en marxa Petit Nicu el desembre passat.
Davinia Prieto i Gemma Soriano no han escatimat esforços per llançar la marca
D’una banda, Davinia Prieto va fer un curs a distància de patronatge confecció amb Qstura, una escola de disseny, patronatge i confecció de Girona. “M’han ajudat molt en el disseny dels patrons i en l’elecció de les teles, un tema complex perquè els nadons, i més els prematurs, tenen una pell molt delicada”, comenta. Actualment treballa amb dos proveïdors locals: Stracciatelas, de Sant Feliu de Llobregat, i Telas Molonas, de Girona.
Amb la seva marca, però especialment amb la seva iniciativa, Davinia Prieto també vol contribuir a donar visibilitat a la prematuritat, “que no es quedi en un recordatori cada 17 de novembre, Dia Internacional del Nen Prematur”. Les dades testimonien que cada any el 10% dels infants a Espanya, uns 30.000 casos, són nadons que neixen abans de la setmana 37 de gestació, i d’aquests, prop d’un 2% neixen abans de la setmana 32.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…