La startup d’intel·ligència artificial Piper ha captat tres milions d’euros en una ronda de finançament, que han liderat els fons internacionals Seaya Ventures (Espanya), Ignia (Mèxic) i Shilling (Portugal). Aquesta ha estat la primera ronda institucional de la companyia, fundada aquest mateix any amb l’objectiu d’automatitzar tasques repetitives d’equips comercials per a maximitzar la seva productivitat i eficiència.
Aquesta primera ronda ha atret també a business angels del sector tecnològic, entre els quals figuren els fundadors de Jobandtalent, Juan Urdiales i Felipe Navío; el fundador de Doctoralia, Albert Armengol, i el fundador de Colvin, Sergi Bastardas. La startup també compta amb el suport d’institucions públiques, com l’Institut Català de Finances (ICF) i Enisa, que han aportat una suma de mig milió d’euros entre tots dos. A més, l’empresa ha comptat des del seu llançament amb el suport de la inversora i incubadora Antai Ventures, amb seu al Pier01 del Port Vell i un portfoli format per empreses com Glovo, Wallapop, Platanomelón, Yumminn i Vitaance.
Augmentar l’eficiència en la gestió comercial és l’objectiu que es van marcar els tres socis fundadors de Piper, que té la seva base ubicada al Tech Barcelona. Va ser ideada per Sergio González, Rodrigo Burillo i Michele Trevisiol, els tres amb trajectòries d’emprenedoria en el sector digital i vinculades des de diversos angles a la gestió de dades. González ha participat en empreses com Google i Twitter en funcions relacionades amb les vendes, mentre que Trevisiol s’ha encarregat de models d’IA en empreses com Jobandtalent, i Burillo s’ha dedicat al capital privat des d’un perfil més financer i vinculat a les vendes. “Conec molt bé la frustració” d’haver de triar entre vendre més o que l’equip de vendes deixi de fer-lo per a gestionar dades, assegura Burillo.
Així, van apostar per crear Piper per a millorar l’eficiència d’aquests equips, especialment des de l’automatització de l’ompliment de dades en els softwares de Gestió de la Relació amb el Client, o CRM, per les seves sigles en anglès. Aquests CRM permeten gestionar dades dels clients i la relació d’una empresa amb ells, i fer-ho de forma centralitzada. Registren, classifiquen i segmenten la informació dels clients, i fan un seguiment de la relació amb aquests, a través d’eines com un històric de compres, trucades, correus electrònics i altres interaccions, com a contactes en xarxes socials.
Aquests programes permeten també fer seguiment d’una compra o de la contractació d’un servei per a conèixer el grau de satisfacció del client, i poden predir futures vendes, analitzar el comportament dels clients i dissenyar l’estratègia comercial. I, com optimitza Piper el seu ús? Integrant-se en aquests programes i automatitzant l’ompliment de les dades dels clients, així com utilitzant eines de productivitat basades en la intel·ligència artificial. Aquestes eines d’IA inclouen la possibilitat de generar resums automàtics de trucades; l’obtenció d’un llistat de contactes i tasques pendents amb qualsevol client a l’instant, i la possibilitat de generar correus electrònics de seguiment d’una trucada de manera automàtica, entre altres aplicacions. Inicialment estan enfocades a equips de venda en remot, ha destacat Burillo, que no ha detallat les previsions de facturació.
L’empresa compta actualment amb els tres fundadors i set treballadors, i preveu que l’any que ve tingui a més de 30 persones contractades
Piper es troba actualment en fase beta i està sent utilitzada per algunes companyies. La previsió és llançar-la al mercat internacional en els pròxims mesos. Precisament els fons aconseguits amb la ronda de finançament aniran destinats a desenvolupar el producte i preparar l’estratègia comercial per a aquest llançament internacional. També preveuen contractar perfils tant de desenvolupadors com de personal de disseny i un equip comercial. Actualment l’empresa està formades pels tres cofundadors i set treballadors, i la previsió és que l’any vinent compti amb més de 30 persones contractades.
El soci de Antai Eduardo Salvo ha destacat que “el mercat de CRM està necessitat de disrupció, i Piper presenta una proposta ideal per a això”. Per la seva banda, el soci de Seaya Aris Xenofontos ha assegurat que Piper té el potencial de convertir-se en líder de la seva categoria. “Ens ha impressionat la visió del producte de l’equip”, ha afegit el soci de Seaya, empresa que acumula més d’una dècada d’inversions en IA.