Good News Barcelona

PJ.Lobster assoleix tres milions en vendes propulsada pel seu servei de subscripció

La marca d'ulleres i visió ha vist incrementada la seva facturació en un 60% respecte a l'exercici anterior i ha superat el 'break even', amb un ebitda positiu des del segon trimestre

La marca de visió barcelonina PJ.Lobster continua creixent. La firma, nascuda de la mà d’Óscar Valledor el 2018, preveu tancar 2024 amb una facturació de 3 milions d’euros, la qual cosa suposa un 60% més que l’any anterior. A més d’aquest increment en les vendes, l’empresa ha aconseguit també enguany un ebitda positiu, amb el qual ha passat a ser rendible des del segon trimestre de l’any.

L’empresa, que dissenya i fabrica les ulleres sense intermediaris per agilitzar i abaratir processos, ha incorporat aquest any un servei diferencial que ha contribuït a disparar les seves vendes: un model de subscripció, que ofereix tres parells d’ulleres o lents de contacte als seus clients per una quota fixa mensual a partir de 16 euros. El sistema permet canviar les ulleres per altres models a partir d’un termini concret, i renovar els vidres si canvia la graduació de forma gratuïta.

“Aquest model s’ha convertit en el principal motor de creixement de la companyia, i ens està permetent establir relacions més potents amb els nostres clients”, destaca Valledor. De fet, un de cada quatre nous clients de la firma escull aquest servei, que l’empresa va posar en marxa al juny amb SeQura com a partner tecnològic.

Aquest servei “va néixer des d’un treball de reflexió”, i des de la constatació que les persones canvien d’ulleres menys sovint del que desitjarien, ja sigui per canvis en la graduació com per estètica i practicitat. “La idea és flexibilitzar els productes de visió”, en un model inspirat en pràctiques que ja realitzen altres indústries, com la del motor i l’electrònica.

Aquest model de subscripció, pioner en el sud d’Europa, ha esdevingut “l’aposta per als pròxims anys” de la marca barcelonina. Així, 2025 serà un any per a “la consolidació” del sistema, del seu catàleg de productes, de la seva atenció digital i dels vuit establiments dels quals disposa la marca: quatre a Barcelona —que concentren el 60% de la facturació—, dues a Madrid, i una a València i a Saragossa.

Botiga de Project Lobster a Barcelona.

L’empresa, que no posa ara el focus en noves obertures però no tanca portes a oportunitats que puguin sorgir, mira cap al mercat internacional, però ho fa, de moment, de reüll: “Ara per ara seguirem concentrats a Espanya, però la idea és que en un futur ens puguem anar obrint internacionalment”.

“No sabem quan, però sortirem fora”, avança Valledor, que va impulsar l’empresa després d’una mala experiència en comprar-se unes ulleres poc després d’acabar els seus estudis en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) a la Universitat Pompeu Fabra (UPF). L’empresa se centra ara a consolidar la seva rendibilitat perquè “augmenti mes a mes”, i a continuar “creixent a doble dígit” amb les seves propostes de visió.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

Les fotografies de Cristina García Rodero inauguraran la galeria d’art Seltz

El centre expositiu d'art contemporani, que compta amb 400 metres quadrats per a exposicions, obrirà…

9 d'abril de 2025
  • Lletres

Barcelona celebrarà un Sant Jordi més ample i segur

La superilla literària de Passeig de Gràcia, La Rambla i Gran de Gràcia tornaran a…

9 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

L’aigua tornarà a brollar de les fonts de Barcelona en els pròxims mesos

La Font Màgica de Montjuïc es reactivarà després d'estiu, amb l'objectiu que estigui llesta per…

9 d'abril de 2025
  • Barcelona Science Week

“La investigació que es fa al Sincrotró Alba ens situa entre els millors del món”

Llicenciada i doctora en Física, Caterina Biscari dirigeix el Sincrotró Alba des de l’any 2012,…

9 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

El taller per als trens d’FGC que aniran a l’aeroport comença a aixecar-se a Alstom

L'àrea annexa a la factoria de Santa Perpètua de Moguda comptarà amb una superfície de…

9 d'abril de 2025
  • Barcelona Science Week

El BSC es connecta amb la innovació empresarial

En un entorn global cada vegada més competitiu i canviant, la innovació s'ha convertit en…

9 d'abril de 2025