Good News Barcelona

PJ.Lobster assoleix tres milions en vendes propulsada pel seu servei de subscripció

La marca d'ulleres i visió ha vist incrementada la seva facturació en un 60% respecte a l'exercici anterior i ha superat el 'break even', amb un ebitda positiu des del segon trimestre

La marca de visió barcelonina PJ.Lobster continua creixent. La firma, nascuda de la mà d’Óscar Valledor el 2018, preveu tancar 2024 amb una facturació de 3 milions d’euros, la qual cosa suposa un 60% més que l’any anterior. A més d’aquest increment en les vendes, l’empresa ha aconseguit també enguany un ebitda positiu, amb el qual ha passat a ser rendible des del segon trimestre de l’any.

L’empresa, que dissenya i fabrica les ulleres sense intermediaris per agilitzar i abaratir processos, ha incorporat aquest any un servei diferencial que ha contribuït a disparar les seves vendes: un model de subscripció, que ofereix tres parells d’ulleres o lents de contacte als seus clients per una quota fixa mensual a partir de 16 euros. El sistema permet canviar les ulleres per altres models a partir d’un termini concret, i renovar els vidres si canvia la graduació de forma gratuïta.

“Aquest model s’ha convertit en el principal motor de creixement de la companyia, i ens està permetent establir relacions més potents amb els nostres clients”, destaca Valledor. De fet, un de cada quatre nous clients de la firma escull aquest servei, que l’empresa va posar en marxa al juny amb SeQura com a partner tecnològic.

Aquest servei “va néixer des d’un treball de reflexió”, i des de la constatació que les persones canvien d’ulleres menys sovint del que desitjarien, ja sigui per canvis en la graduació com per estètica i practicitat. “La idea és flexibilitzar els productes de visió”, en un model inspirat en pràctiques que ja realitzen altres indústries, com la del motor i l’electrònica.

Aquest model de subscripció, pioner en el sud d’Europa, ha esdevingut “l’aposta per als pròxims anys” de la marca barcelonina. Així, 2025 serà un any per a “la consolidació” del sistema, del seu catàleg de productes, de la seva atenció digital i dels vuit establiments dels quals disposa la marca: quatre a Barcelona —que concentren el 60% de la facturació—, dues a Madrid, i una a València i a Saragossa.

Botiga de Project Lobster a Barcelona.

L’empresa, que no posa ara el focus en noves obertures però no tanca portes a oportunitats que puguin sorgir, mira cap al mercat internacional, però ho fa, de moment, de reüll: “Ara per ara seguirem concentrats a Espanya, però la idea és que en un futur ens puguem anar obrint internacionalment”.

“No sabem quan, però sortirem fora”, avança Valledor, que va impulsar l’empresa després d’una mala experiència en comprar-se unes ulleres poc després d’acabar els seus estudis en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) a la Universitat Pompeu Fabra (UPF). L’empresa se centra ara a consolidar la seva rendibilitat perquè “augmenti mes a mes”, i a continuar “creixent a doble dígit” amb les seves propostes de visió.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Opinió

Barcelona creix cap a l’est

El corredor mediterrani existeix des de l’època romana, però es va modernitzant perquè les bones…

23 de desembre de 2024
  • Música

Una nova sala de concerts emergeix a Lleida per revitalitzar el seu centre històric

El Tocata, amb una capacitat de 120 persones, ha obert després de rebre un préstec…

23 de desembre de 2024
  • Good News Barcelona

Heura explora vendre la seva tecnologia a altres empreses mentre es prepara per a la rendibilitat

La companyia barcelonina de carn vegetal creix amb una nova seu al 22@ i amb…

23 de desembre de 2024
  • Good News Barcelona

Sílvia Abril: “La màgia d’aquest ofici és jugar”

Té una energia desbordant que impedeix seguir-li el ritme. La seva curiositat compulsiva i viure…

21 de desembre de 2024
  • Good News Barcelona

Maria Escalas: Viure la seva millor vida, la segona

“Tenim dues vides, i la segona comença quan ens adonem que només n'hi ha una”.…

21 de desembre de 2024
  • Good News Barcelona

Catalunya va atreure 3.453 milions d’inversió estrangera fins al setembre, un 65% més

El capital internacional que va impactar en el territori català representa el 14% del total…

20 de desembre de 2024