Aquesta setmana, més d'un centenar d'experts locals i internacionals analitzaran com ha de ser la reactivació a la ciutat. El paper que poden jugar indústries innovadores com l'economia blava i la nova mobilitat, i el reforçament del seu lideratge europeu en emprenedoria digital seran alguns dels eixos clau de les jornades Barcelona reAct.
La crisi del coronavirus ha sumit el món en un parèntesi i ha impactat en els seus pilars estructurals. L’Ajuntament de Barcelona vol superar aquesta paràlisi anticipant-se i començant a perfilar les bases de la reactivació post-covid. Del 13 al 16 d’abril, la capital catalana vol teixir un relat comú sobre quines han de ser les prioritats per superar el shock i mantenir el seu lideratge.
“Barcelona té totes les capacitats i totes les potencialitats per sortir reforçada d’aquesta crisi que ha provocat la pandèmia perquè guanyaran al futur aquelles empreses, territoris i ciutats que tinguin innovació, talent, connectivitat o tecnologia. I tot això ho té la ciutat de Barcelona”, defensa el primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni. “El que volem abordar és el treball conjunt de tots aquells que han de protagonitzar la reactivació de Barcelona, però també la seva transformació per tenir una economia més digitalitzada, més sostenible, més equitativa i més competitiva”, afegeix.
Durant quatre dies, més d’un centenar d’experts locals i internacionals debatran com ha de ser la reactivació a la ciutat, aspirant a concretar-la en deu accions clau. L’impuls de sectors com l’economia blava, les indústries creatives, la nova mobilitat, l’economia verda i el sportech, i el seu reforçament com a capital digital seran alguns dels eixos principals que es discutiran en les jornades Barcelona reAct, que el consistori preveu que sigui un esdeveniment amb caràcter anual.
L’urbanista Greg Clark, la sociòloga Saskia Sassen, l’enviat especial de l’ONU per als Oceans i expert en economia blava, Peter Thomson, l’experta en emprenedoria, Hila Oren, i el director de la fira audiovisual ISE, Mike Blackman, seran alguns dels ponents internacionals. També participaran la fundadora d’Ona Therapeutics, Valerie Vanhooren, el director general del BIST, Gabby Silberman, el director de l’EIT Urban Mobility per al sud d’Europa, Daniel Serra, la directora de l’Aeroport de Barcelona, Sonia Corrochano, i la directora del CCCB, Judit Carrera.
Les jornades Barcelona reAct seran híbrides, amb participació física i telemàtica, format que la covid obliga a mantenir fins que la vacunació massiva no permeti la tornada als actes amb milers d’assistents. El Disseny Hub serà l’escenari on es faran la major part de les xerrades, però La Boqueria, Casa Seat, l’Anella Olímpica i el Pier 01 seran altres dels espais protagonistes.
Programa de Barcelona reAct
La sessió inaugural de les jornades, el dimarts 13, comptarà amb la participació de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; el primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, i el vicepresident de la Comissió Europea per al Pacte Verd Europeu, Frans Timmermans. Durant la primera jornada s’abordaran reptes com la creació d’ocupació de qualitat i la nova mobilitat.
Les indústries innovadores com l’economia blava i la mobilitat sostenible centraran la segona i la tercera jornada, els dies 14 i 15. Es preveu que es presentin iniciatives per impulsar el lideratge de la capital catalana en matèria d’innovació, indústries creatives, foodtech o salut digital. També es discutirà sobre una de les assignatures pendents més urgents per a la ciutat: redefinir l’economia del visitant, greument afectada per l’actual crisi.
El divendres 16, en l’acte de cloenda, es presentaran les deu accions clau que resultaran de les reflexions fetes durant els dies previs, que hauran de servir per dibuixar una guia per al futur econòmic de Barcelona en els pròxims anys. La ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera, serà una de les participants.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…