La producció començarà l'any 2025 i s'invertiran tres milions per a la reconversió del centre
La planta de Seat al Prat de Llobregat, dedicada a la fabricació de components, estava previst que fos la més afectada pel procés d’electrificació de Martorell. Amb una plantilla de 900 treballadors i una extensió de 155.000 metres quadrats, està especialitzada en caixes de canvi per a cotxes de combustió i s’esperava que la seva producció anés disminuint. No obstant això, Seat ha aconseguit captar la fabricació de cinc peces per a cotxes elèctrics, tenint en compte l’alta capacitació dels seus empleats i el bon rendiment del centre, fundat l’any 1979. D’aquesta manera, s’assegura el seu futur i encara la seva reorientació cap a la fabricació de components per als vehicles elèctrics.
Amb aquest pla de reconversió per a la planta del Prat, Seat assenyala que dona un pas més en la seva intenció de convertir a Espanya en un hub de mobilitat elèctrica per a Europa. “L’adjudicació de nous components reafirma el compromís de Seat i Volkswagen amb l’estabilitat de l’ocupació i la cerca d’alternatives que assegurin el futur de Seat Componentes, com a part del procés de transformació en el qual es troben immerses totes les plantes de components del grup”, defensa el vicepresident de Producció i Logística de Seat, Markus Haupt.
Les noves peces es començaran a fabricar a partir de 2025. Concretament, al Prat, es passaran a produir el diferencial, la mangueta, l’E-Box de la batèria, el mòdul de refrigeració de la batèria i l’alumini de la família de cotxes Small BEV, la plataforma per a elèctrics de petit tamany. Fonts sindicals assenyalen que estan negociant per aconseguir una peça més.
Per a la transformació de la planta de components, Seat té previst invertir tres milions d’euros. El centre productiu del Prat és un dels tres que té l’automobilística a Espanya, juntament amb els de Martorell i la Zona Franca de Barcelona. És també una de les nou instal·lacions dedicades a la fabricació de transmissions que el grup Volkswagen té a tot el món. Les de Kassel (Alemanya), Vrchlabi, Mladá Boleslav (República Txeca), Córdoba (Argentina), Anting, Dalian, Tianjin i Changchun (la Xina) completen la llista.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…