Plusfresc comença el nou curs amb un pla per continuar creixent a Catalunya, especialment a Lleida, on es va fundar i ha consolidat el seu lideratge de mercat amb una quota del 21,6%. La cadena de supermercats especialitzada en frescos compta amb un total de 85 establiments, dels quals més del 75% està situat a la seva província natal.
Malgrat aquest lideratge, l’empresa familiar també vol continuar reforçant-se a la resta del territori, amb el focus posat a Barcelona ciutat, on compta amb 6 locals, ocupant uns 130 treballadors. Aquesta xifra creixerà fins als 9 punts de venda en els pròxims tres anys, amb la previsió d’obrir-ne un de nou per any, segons detalla el seu director general, Francisco González. Es preveu que es concentrin als barris on Plusfresc ja és present a la capital catalana, bàsicament, a la zona alta.
El pla d’expansió de la cadena de Lleida per als pròxims tres anys serà finançat amb recursos propis i comptarà amb un pressupost total de 15 milions d’euros. El gruix l’absorbiran les noves obertures, que també es faran a la costa de Tarragona. L’empresa destinarà entre 10,5 i 12 milions d’euros als nous locals, que suposaran la contractació de 180 treballadors. La resta de la inversió es destinarà a reformar els establiments actuals.
Un dels supermercats Plusfresc que ja s’ha reformat ha estat el de Via Augusta 188, el primer que la cadena lleidatana va tenir a Barcelona, inaugurat l’any 2014. La inversió destinada s’ha equiparat al cost que té una obertura. Amb una superfície de 1.200 metres quadrats, el local s’ha reformulat, concentrant els frescos a la planta superior, i s’han sumat nous serveis, com la possibilitat de fer la compra escanejant els codis de barra dels productes amb el mòbil, procés conegut com a Scan & Go. De moment, aquest servei té un cost d’1,5 euros que es retorna amb un val de descompte.
Al local de Via Augusta també s’ha incorporat un forn a la peixateria que permet emportar-se el peix i el marisc llest per consumir —pel mateix preu—; un espai amb productes a granel, com fruita seca, cereals, arrossos i llegums; un espai amb més de 300 referències de formatge, o un celler que compta amb un assessor especialitzat. Totes aquestes innovacions s’han provat abans a la botiga Sunka que Plusfresc té a Lleida, on la cadena testeja noves maneres de presentar els productes i comprar.
Plusfresc va registrar una facturació, sense IVA, de 184,5 milions d’euros el 2021. Aquest 2022 preveu un creixement moderat, tenint en compte la crisi inflacionista. La cadena rebutja propostes com una cistella d’aliments bàsics a 30 euros.