Saba nova al capdavant de la direcció general de Pepsico Sud-oest d’Europa, la unitat de negoci basada al WTC de Cornellà (Barcelona) responsable de gestionar les vendes de la multinacional nord-americana a Espanya, Portugal i Itàlia. El directiu gironí Pol Codina, nascut el 1982, substituirà el proper 1 de juliol Narcís Roura (Barcelona, 1960), que ha ocupat el càrrec els últims vuit anys.
Roura ha estat promocionat a la seu europea de Pepsico, ubicada a Ginebra, on exercirà les funcions de vicepresident sènior d’Estratègia i Transformació per a totes les filials de Pepsico Europa. L’executiu, que fa 25 anys que és a la companyia propietària de Lay‘s, Pepsi, Gatorade, Lipton, 7UP, Alvalle i Quaker, reportarà el conseller delegat europeu, Silviu Popovici, i Athina Kanioura, directora global d’Estratègia i Transformació de la multinacional que lidera el també executiu barceloní Ramon Laguarta.
El nou director per a Espanya, Itàlia i Portugal va entrar a Pepsico fa gairebé 20 anys, encara que durant un parèntesi de dos exercicis va treballar a Nike. Llicenciat en Economia i Direcció d’Empreses per la Universitat Pompeu Fabra, Pol Codina va iniciar la seva carrera al grup americà a l’àrea de màrqueting i vendes, a la central barcelonina. Després d’onze anys, va fitxar per Nike, però va tornar a Pepsico per assumir la direcció del canal de vendes fora de la llar, que inclou tot el negoci que Pepsico realitza fora dels supermercats, com les vendes al sector de la restauració.
El 2019 va ser promocionat per dirigir la filial de Portugal, país on va haver de bregar amb la pandèmia. La seva carrera va tornar a fer un salt el 2022, quan es va traslladar a Ginebra per exercir les funcions de vicepresident per a Europa de tot el negoci de fora de la llar. Ara torna a Barcelona per assumir la direcció per al Sud-oest d’Europa, depenent també de Popovici.
“És un gran orgull per mi poder liderar la unitat del sud d’Europa després de gairebé 20 anys a PepsiCo. Espero continuar contribuint a l’èxit i acceleració del negoci a través de palanques clau com les nostres marques globals, la digitalització i la sostenibilitat a tota la cadena de valor, sempre amb les persones al centre”, ha destacat Codina.
Amb unes vendes de 86.000 milions de dòlars el 2022, Pepsico opera a més de 200 països i el 2022 va decidir ubicar a la seva seu barcelonina un hub digital mundial amb l’objectiu d’accelerar la transformació digital de la multinacional. Al llarg del seu primer any, el centre de desenvolupament ha incorporat 150 professionals de 30 nacionalitats diferents i el seu objectiu és comptar amb prop de 400 persones el 2024. Segons la companyia, el 33% dels treballadors actuals són dones, majoritàriament a les àrees de ciència de dades i analítica, però el repte és assolir la paritat de gènere el 2025.