Estalviar acostuma a ser un dels propòsits d’any nou i ho és encara més després d’un any econòmicament tan complicat com el passat. En un món on cada cop hi ha més subscripcions i domiciliacions a tota mena de serveis, la fintech barcelonina Polaroo vol contribuir a posar-hi una mica d’ordre, a més d’ajudar a aconseguir estalviar. A través de la seva app, mostra als usuaris quines despeses recurrents tenen cada mes o semestre perquè puguin preveure i tenir una imatge global, a més de proposar-los alternatives més barates i gestionar el canvi de proveïdor.
El seu fundador i conseller delegat, Marc Rovira, defineix Polaroo com una plataforma de gestió de les subscripcions des del principi fins al final, tenint en compte que faciliten tant la contractació de nous serveis com el seu pagament mensual. Fundada el 2017, aquesta startup ha aconseguit sumar un total de 35.000 usuaris a la seva aplicació. Però també treballa amb empreses com Mahou San Miguel, bancs i pimes, oferint-los el mateix servei, el control i l’optimització de les despeses.
Ara bé, la funcionalitat estrella que proposa Polaroo consisteix a unificar totes les subscripcions en un mateix pagament mensual, és a dir, calculen quan costen anualment totes les factures que han de pagar els usuaris (llum, gas, Internet, telèfon, Netflix, Spotify…) i ho divideixen per mesos, fent que paguin una única quantitat cada mes i sempre la mateixa. Segons Rovira, aquesta funcionalitat —l’única que cobren de l’aplicació— permet tenir més consciència de quan gasta cadascú i organitzar-se millor per fer front al pagament.
Després de tancar tres rondes, una de 120.000 euros el 2018, de 500.000 euros el 2019 i d’un milió el 2020, ara mateix estan treballant en la quarta. Els seus principals inversors han estat Dídac Lee, Carlos Pierre, Chris Bouwer i Reus Venture Capital. L’última xifra de facturació que volen fer pública és la de 2019, quan les vendes es van situar en els 30.000 euros i van gestionar 1,2 milions d’euros de factures d’usuaris. Polaroo monetitza a través del servei que ofereix d’unificar pagaments i gràcies als clients que aconsegueix portar a nous proveïdors.
A través de la seva aplicació, permeten contractar un total de 350 serveis i de cara a aquest any esperen seguir creixent en usuaris a l’aplicació, arribar a més acords com el que han aconseguit amb Mahou i especialitzar-se en l’optimització de més serveis. Ubicats a Barcelona, la seva plantilla suma ara 15 treballadors, però esperen arribar als 20 en aquests primers mesos de l’any, contractant nous programadors, dissenyadors i comercials.