Porcelanosa en L'Hospitalet
'Showroom' de Porcelanosa a L'Hospitalet de Llobregat.

Porcelanosa es referma a Catalunya com a referent en disseny i innovació

L'edifici Aura, situat a l'Avinguda Diagonal amb Villarroel, és un dels millors complexos d'oficines de la ciutat, tant per la seva ubicació com pels materials emprats en la reforma de l'edifici. L'avançat immoble és el resultat d'una remodelació integral de l'antic El Corte Inglés de Francesc Macià, i es caracteritza per una icònica façana de color blanc construïda amb Krion, un nou material de gran duresa fabricat de Porcelanosa Grup. Aquest material també s'utilitza en cuines i espais públics i sanitaris com hospitals, centres de salut o quiròfans.

Amb el seu nou projecte arquitectònic situat en ple centre de Barcelona, Porcelanosa es reafirma com la marca de referència per a arquitectes i interioristes i com una companyia que es troba sempre en l’avantguarda, gràcies a dos elements que formen part del seu ADN des del seu naixement fa cinquanta anys: la passió pel disseny i la innovació.

En aquest projecte, l’equip de Porcelanosa ha col·laborat amb el despatx Blanch + Conca Arquitectura (BCA). La companyia és proveïdora habitual de moltes altres firmes de prestigi, com Batlle i Roig, Francesc Rifé, Ribas y Ribas, L35, Carlos Ferrater o Lázaro Rosa Violán.

“La qualitat diferencial del nostre producte i el servei que oferim ens referma clarament com la marca de referència per als professionals de l’interiorisme i l’arquitectura, als qui ajudem en la selecció de materials i proporcionem eines digitals que els ajuden a dissenyar els seus projectes”, explica Pedro Marchante, gerent de Porcelanosa a Catalunya.

Segons indica Marchante, Barcelona i el conjunt del mercat català representen una zona estratègica. Catalunya constitueix el seu segon major mercat per volum de negoci a Espanya, només per darrere de Madrid. “Creiem molt en Catalunya i en el seu potencial creixement”, destaca Marchante, qui avança que el grup empresarial es planteja obrir a mitjà termini noves botigues pròpies en el territori, que se sumaran a les tres que té ara a l’avinguda Diagonal, a la Plaça Europa de L’Hospitalet i a Girona.

“Els nostres plans passen per continuar creixent a Catalunya, tant en equip com amb nous punts de venda en ciutats en les quals  veiem potencial”, afirma el gerent, qui destaca el fort encaix existent entre Porcelanosa i el perfil de client mig-alt que caracteritza el mercat català, important també per a la marca per ser un actor destacat en el sector hoteler i dels habitatges de luxe.

Una altra mostra d’aquesta vocació de creixement de la delegació és que Catalunya gestionarà el negoci d’Andorra, país on la companyia acaba de constituir una filial.

Marchante assegura que els plans de Porcelanosa “passen per continuar creixent a Catalunya, tant en equip com amb nous punts de venda”

No obstant això, els grans projectes i el canal professional no són l’única raó de ser de Porcelanosa que, des dels seus orígens, s’ha bolcat a satisfer les necessitats dels clients particulars que acudeixen als seus showrooms a la recerca d’inspiració per reformar els seus banys, les seves cuines o construir la seva nova casa.

“L’assessorament que prestem al client particular és únic en el mercat. A Porcelanosa no competim per preu, sinó per servei i per comercialitzar una gamma de producte molt àmplia que cobreix tots els acabats, fet que no totes les marques poden oferir”, apunta el gerent.

Tienda de Porcelanosa en la Diagonal
Porcelanosa no competeix per preu, sinó per la seva gamma de productes i per servei, com el que ofereix a la seva botiga de Diagonal.

De capital 100% familiar, Porcelanosa Grupo és un hólding empresarial, líder en la fabricació de productes ceràmics, mobiliari de cuina i bany, així com de solucions arquitectòniques —com façanes ventilades i sistemes modulars— que la converteixen en un referent en el creixent segment de la construcció industrialitzada.

La multinacional espanyola va assolir una facturació de 900 milions d’euros el 2023 i té presència en 140 països, amb una xarxa de més de 1.200 punts de venda i 65 centres logístics distribuïts a tot el món.

Diversificació de producte i atenció personalitzada

En la seva estratègia de diversificació, Porcelanosa Grupo ofereix un ampli catàleg: mobles de cuina i de bany, pedra i fusta natural i materials de nova generació, com Krion. “No som només ceràmica, abastem una gamma de productes molt àmplia i, gràcies al nostre assessorament, ajudem el client a encertar”, assegura Marchante.

A la innovació, disseny, tecnologia, qualitat del producte i òptim servei al client, Porcelanosa hi suma dos pilars més, que van ser clau des de la seva fundació: la protecció del medi ambient i la creació de productes sostenibles.

Tienda de Porcelanosa en Barcelona.
Els productes de Porcelanosa conformen una gamma molt amplia que va més enllà de la ceràmica.

Amb un equip de 80 persones, a Porcelanosa Catalunya, a més de posseir tres botigues pròpies, la marca opera a través d’una xarxa de 30 distribuïdors i compta amb un centre logístic al carrer Dolors Aleu de L’Hospitalet, on també es troben les seves oficines. Des d’aquestes instal·lacions, l’equip comercial de la delegació catalana presta assessorament al canal professional: arquitectes, interioristes, promotors, hotelers i constructors. En paral·lel, els professionals també visiten els showrooms de L’Hospitalet, Barcelona i Girona.

A les botigues Porcelanosa, els clients particulars i professionals troben una extensa mostra de materials, models i acabats, així com inspiradores recreacions dels diferents àmbits d’una llar. A través d’un sofisticat programa informàtic, Porcelanosa mostra als clients, els renders de com quedarà el seu projecte amb els materials seleccionats, que, a més, entrega directament a l’obra.

Els ‘showrooms’ de Porcelanosa ofereixen recreacions de totes les estances de la llar.

Tendències a les botigues Porcelanosa

Les peces de porcellànic de gran format, les solucions de construcció industrialitzada i les cuines obertes dotades d’una illa amb plaques d’inducció invisible són les principals propostes que s’observen quan s’entra en una de les botigues de Porcelanosa, juntament amb els paviments ceràmics que imiten a la fusta.

D’altra banda, hi ha una gran aposta per la pedra natural i pels materials sostenibles. Una altra gran tendència que impulsa la reconeguda firma és estendre l’ús de la ceràmica a altres estances menys usuals de la casa, com en les parets dels salons o els dormitoris. Marchante també subratlla el fort creixement del negoci en la línia de cuines, oferint un servei clau en mà que inclou el disseny, la producció i la instal·lació completa. Això és possible gràcies a l’alta professionalitat de l’equip de projectistes de la casa i a l’alt nivell de detall i qualitat dels materials emprats als centres de producció de Porcelanosa Grupo.

Showroom de Porcelanosa en L'Hospitalet.
Porcelanosa Catalunya compta amb un equip de 80 persones.

Una cop a l’any, Porcelanosa organitza a Catalunya el denominat Open Day, una jornada orientada a professionals, que té lloc a la seva botiga de la Plaça Europa i en la qual es presenten les novetats i llançaments de les diferents marques del grup. En la seva última edició, celebrada el mes d’abril passat, van assistir-hi més de tres-centes persones.

En paral·lel, al seu showroom de l’Avinguda Diagonal, Porcelanosa organitza taules rodones, presentacions i fins i tot showcookings durant l’any. En aquests esdeveniments es donen a conèixer les novetats de les diferents firmes del grup empresarial. Per part seva, en les taules rodones i jornades, Porcelanosa reuneix professionals del sector per identificar tendències i compartir experiències.

A més, dues vegades a l’any se celebra la campanya Els Dies Porcelanosa, durant la qual els clients accedeixen a exclusius descomptes en els diferents productes i materials de les diferents firmes. La pròxima campanya començarà el pròxim 20 de setembre, i acabarà el 5 d’octubre.