La firma invertirà més de quatre milions a Catalunya, incloent-hi l'obertura d'un nou establiment a l'Avinguda Diagonal
Es resol una de les incògnites que planejava sobre l’ampliació de Fira Gran Via. La botiga que Porcelanosa té al costat del recinte de L’Hospitalet de Llobregat, on es construirà el nou pavelló firal, es traslladarà a pocs metres, situant-se a Plaça Europa. Concretament, s’instal·larà en els baixos del conjunt format per l’Hotel Porta Fira i l’Edifici Realia. Fins ara, en el local que ocuparà hi havia una botiga de Barimueble, una mica deslluïda, més tenint en compte que estava molt a prop d’Ikea.
La firma amb seu a Vila-real invertirà més de tres milions d’euros a L’Hospitalet, on també obrirà un nou centre logístic, que actualment compartia espai amb la botiga al costat de Fira de Barcelona. El magatzem estarà ubicat al carrer Dolors Aleu, molt a prop de la seva actual adreça.
Es preveu que Porcelanosa abandoni la seva actual ubicació a L’Hospitalet a mitjans de novembre, que serà quan també entrarà en funcionament el centre logístic, mentre que la nova botiga de Plaça Europa haurà d’esperar fins al febrer. Un cop es buidi l’establiment afectat per l’ampliació de Fira, es procedirà amb el seu enderrocament, donant ja per inaugurada les obres que serviran per arribar fins als 300.000 metres quadrats expositius, element clau per consolidar esdeveniments en expansió com el Mobile World Congress (MWC) i atreure nous congressos. Actualment, a la botiga de Porcelonosa, encara en funcionament, s’estan fent alguns treballs previs, com proves de geotèrmia i càlculs del pes del subsol.
La nova botiga a L’Hospitalet tindrà una superfície de 1.100 metres quadrats, una mica menys que l’actual, on compta amb 2.000 metres quadrats. També es reduirà la superfície del centre logístic, que passarà de 8.000 metres quadrats a 5.000 metres quadrats. En aquest últim, s’inclouran les oficines de la multinacional a Catalunya, on treballaran més de 60 treballadors de la companyia, la majoria comercials. També hi haurà una zona per tractar materials de gran format, cada cop més demandants pels seus clients.
La inversió que Porcelanosa realitzarà a la ciutat metropolitana s’acompanya per la que ja ha executat per posar en marxa la seva primera botiga a Barcelona, amb un pressupost d’un milió d’euros. Es troba a l’Avinguda Diagonal, una artèria que s’està reforçant com a epicentre per a les ensenyes de decoració i mobles de la llar, amb l’arribada de marques com Ikea, La Mallorquina, Maison du Monde, Dareels o Kare Design.
La flaghsip de la companyia a la Diagonal, entre Balmes i Enric Granados, compta amb 380 metres quadrats d’exposició, repartits en dues plantes. “És un establiment molt emblemàtic. Ens faltava aquesta peça: tenir una botiga al centre de Barcelona”, exposa el gerent de Porcelanosa Catalunya, Agustí Morera.
La botiga de la Diagonal està formada per cinc zones diferenciades en les quals s’inclouen les diferents àrees de negoci de la multinacional, que compta amb vuit marques pròpies. Així, es poden trobar productes i materials que van des de la ceràmica i la fusta natural o laminada fins als mosaics i els papers pintats. També s’ha instal·lat una àrea tècnica i una àrea d’atenció.
Una facturació de 30 milions a Catalunya
La història de Porcelanosa a Catalunya va començar fa més de 50 anys, però no va ser fins a l’any 2004 quan va obrir les seves primeres oficines, que es van situar a l’Avinguda Diagonal. En aquell moment, la plantilla la van formar 13 treballadors, dedicat a grans clients. Quatre anys més tard, va arribar la botiga de L’Hospitalet que ara es traslladarà. També va disposar uns anys d’una botiga a Barcelona, al Passeig de Gràcia.
El 2018, va inaugurar la segona botiga pròpia de la companyia valenciana a Catalunya. Es va localitzar a Girona, al carrer Barcelona. Ara, amb la reubicació a L’Hospitalet i l’arribada a la Diagonal, el grup obre “una etapa de consolidació”, remarca Morera.
La història de Porcelanosa a Catalunya va començar fa més de 50 anys, però no va ser fins a l’any 2004 quan va obrir la seva primeres oficines
El grup, amb tots els seus centres productius a la Comunitat Valenciana, factura uns 30 milions d’euros a Catalunya, dels quals entre 8 i 10 milions d’euros se’ls queden els grans clients —els hi compren directament els productes i materials a la fàbrica— i 7,5 milions d’euros, la distribució. La resta dels ingressos es reparteix entre la compra dels particulars, hotels o promotors de construcció.
Amb una plantilla de 73 empleats a Catalunya, l’empresa preveu un creixement anual del 8% i el 10%, a partir del qual s’aniran definint els plans de contractació a la comunitat autònoma. Dependran de com evoluciona la situació econòmica després de les pujades de preus, especialment del gas i l’electricitat, amb un impacte directe en la producció fabril. De moment, no es plantegen una reculada en la facturació.
A nivell global, Porcelanosa registra una facturació de 900 milions d’euros. Disposa d’un total de 450 botigues, en ciutats com Nova York, Londres, París i Milà, i 1.000 punts de venda. A Espanya i Portugal, té 46 establiments propis.
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…