Porcelanosa obrirà una nova botiga i magatzem a L’Hospitalet de Llobregat

La firma invertirà més de quatre milions a Catalunya, incloent-hi l'obertura d'un nou establiment a l'Avinguda Diagonal

Es resol una de les incògnites que planejava sobre l’ampliació de Fira Gran Via. La botiga que Porcelanosa té al costat del recinte de L’Hospitalet de Llobregat, on es construirà el nou pavelló firal, es traslladarà a pocs metres, situant-se a Plaça Europa. Concretament, s’instal·larà en els baixos del conjunt format per l’Hotel Porta Fira i l’Edifici Realia. Fins ara, en el local que ocuparà hi havia una botiga de Barimueble, una mica deslluïda, més tenint en compte que estava molt a prop d’Ikea.

La firma amb seu a Vila-real invertirà més de tres milions d’euros a L’Hospitalet, on també obrirà un nou centre logístic, que actualment compartia espai amb la botiga al costat de Fira de Barcelona. El magatzem estarà ubicat al carrer Dolors Aleu, molt a prop de la seva actual adreça.

Es preveu que Porcelanosa abandoni la seva actual ubicació a L’Hospitalet a mitjans de novembre, que serà quan també entrarà en funcionament el centre logístic, mentre que la nova botiga de Plaça Europa haurà d’esperar fins al febrer. Un cop es buidi l’establiment afectat per l’ampliació de Fira, es procedirà amb el seu enderrocament, donant ja per inaugurada les obres que serviran per arribar fins als 300.000 metres quadrats expositius, element clau per consolidar esdeveniments en expansió com el Mobile World Congress (MWC) i atreure nous congressos. Actualment, a la botiga de Porcelonosa, encara en funcionament, s’estan fent alguns treballs previs, com proves de geotèrmia i càlculs del pes del subsol.

La nova botiga a L’Hospitalet tindrà una superfície de 1.100 metres quadrats, una mica menys que l’actual, on compta amb 2.000 metres quadrats. També es reduirà la superfície del centre logístic, que passarà de 8.000 metres quadrats a 5.000 metres quadrats. En aquest últim, s’inclouran les oficines de la multinacional a Catalunya, on treballaran més de 60 treballadors de la companyia, la majoria comercials. També hi haurà una zona per tractar materials de gran format, cada cop més demandants pels seus clients.

La inversió que Porcelanosa realitzarà a la ciutat metropolitana s’acompanya per la que ja ha executat per posar en marxa la seva primera botiga a Barcelona, amb un pressupost d’un milió d’euros. Es troba a l’Avinguda Diagonal, una artèria que s’està reforçant com a epicentre per a les ensenyes de decoració i mobles de la llar, amb l’arribada de marques com Ikea, La Mallorquina, Maison du Monde, Dareels o Kare Design.

La flaghsip de la companyia a la Diagonal, entre Balmes i Enric Granados, compta amb 380 metres quadrats d’exposició, repartits en dues plantes. “És un establiment molt emblemàtic. Ens faltava aquesta peça: tenir una botiga al centre de Barcelona”, exposa el gerent de Porcelanosa Catalunya, Agustí Morera.

La botiga de la Diagonal està formada per cinc zones diferenciades en les quals s’inclouen les diferents àrees de negoci de la multinacional, que compta amb vuit marques pròpies. Així, es poden trobar productes i materials que van des de la ceràmica i la fusta natural o laminada fins als mosaics i els papers pintats. També s’ha instal·lat una àrea tècnica i una àrea d’atenció.

Interior de la botiga que Porcelanosa acaba d’inaugurar a l’Avinguda Diagonal.

Una facturació de 30 milions a Catalunya

La història de Porcelanosa a Catalunya va començar fa més de 50 anys, però no va ser fins a l’any 2004 quan va obrir les seves primeres oficines, que es van situar a l’Avinguda Diagonal. En aquell moment, la plantilla la van formar 13 treballadors, dedicat a grans clients. Quatre anys més tard, va arribar la botiga de L’Hospitalet que ara es traslladarà. També va disposar uns anys d’una botiga a Barcelona, al Passeig de Gràcia.

El 2018, va inaugurar la segona botiga pròpia de la companyia valenciana a Catalunya. Es va localitzar a Girona, al carrer Barcelona. Ara, amb la reubicació a L’Hospitalet i l’arribada a la Diagonal, el grup obre “una etapa de consolidació”, remarca Morera.

La història de Porcelanosa a Catalunya va començar fa més de 50 anys, però no va ser fins a l’any 2004 quan va obrir la seva primeres oficines

El grup, amb tots els seus centres productius a la Comunitat Valenciana, factura uns 30 milions d’euros a Catalunya, dels quals entre 8 i 10 milions d’euros se’ls queden els grans clients —els hi compren directament els productes i materials a la fàbrica— i 7,5 milions d’euros, la distribució. La resta dels ingressos es reparteix entre la compra dels particulars, hotels o promotors de construcció.

Amb una plantilla de 73 empleats a Catalunya, l’empresa preveu un creixement anual del 8% i el 10%, a partir del qual s’aniran definint els plans de contractació a la comunitat autònoma. Dependran de com evoluciona la situació econòmica després de les pujades de preus, especialment del gas i l’electricitat, amb un impacte directe en la producció fabril. De moment, no es plantegen una reculada en la facturació.

A nivell global, Porcelanosa registra una facturació de 900 milions d’euros. Disposa d’un total de 450 botigues, en ciutats com Nova York, Londres, París i Milà, i 1.000 punts de venda. A Espanya i Portugal, té 46 establiments propis.

Porcelanosa compta amb 450 botigues a tot el món, amb 46 ubicades a Espanya i Portugal.
Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024