Serà un dels primers espais de la infraestructura que provarà aquesta nova manera d'alimentar els vaixells
El Port de Barcelona continua avançant en el seu pla per electrificar els molls i reduir en un 50% les emissions de CO2 de cara a 2030. L’Autoritat Portuària de Barcelona (APB) ha tret a licitació el projecte pilot per subministrar electricitat als vaixells que operen a la Terminal Ferry Barcelona. Per un import de més de cinc milions d’euros, el concurs inclou la redacció i execució del projecte, així com el servei per connectar els ferris a la xarxa elèctrica i el manteniment de la instal·lació.
La terminal de ferris serà un dels primers espais de la infraestructura on es provarà aquesta nova manera d’alimentar els vaixells quan atraquen al port. Grimaldi, empresa italiana de ferris, va signar un acord amb l’APB el passat mes de febrer per connectar els seus vaixells al sistema que acaba de sortir a licitació.
El nou sistema també es provarà a la zona sud del port, a la terminal BEST, projecte que es va licitar a principis d’aquest any. Els dos pilots serviran per instal·lar els primers punts de subministrament d’electricitat per a embarcacions, siguin ferris o portacontenidors, i analitzar com respon la infraestructura.
El port invertirà més de 110 milions d’euros en l’electrificació dels molls, un projecte a llarg termini que es va començar a plantejar a principis de 2020 i es visualitzarà l’any que ve, quan els primers vaixells s’endollin a la infraestructura, un cop resolts els concursos. Uns 90 milions d’euros es destinaran a instal·lar punts de connexió als diferents molls que permetin connectar les embarcacions amb la xarxa elèctrica, mentre que 20 milions d’euros aniran a desplegar el cablejat necessari per fer arribar l’electricitat als bucs. S’utilitzaran fons propis per cobrir la inversió, tot i que no es descarta l’opció de rebre fons europeus per finançar el projecte.
El pla preveu tenir electrificats d’aquí a vuit anys tots els punts d’atracada dels creuers, el Moll Prat i les terminals de ferris. A partir de 2030, s’anirà expandint l’electrificació a altres zones, com el Moll de l’Energia o la terminal APM.
A banda de les proves pilot a la terminal BEST i a la de ferris, un altre element fonamental en el pla d’electrificació dels molls és la construcció d’una nova subestació elèctrica a la Ronda Litoral per part de Red Eléctrica, on el port s’haurà de connectar per alimentar els vaixells. El passat mes de març, la companyia va confirmar la materialització d’aquesta subestació, que tindrà una capacitat de 220 kV i estarà ubicada molt a prop del Moll Príncep d’Espanya.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…