Les cobertes de la iniciativa artística es podran veure a partir de l'1 d'abril al diari digital
Dos projectes amb noms en anglès però amb una identitat 100% barcelonina. El diari digital The New Barcelona Post suma la col·laboració de The Barcelonian, una iniciativa artística que fa anys que reflecteix la seva manera particular de veure Barcelona a les portades d’una revista setmanal imaginària que vol retre homenatge a la ciutat que li dona nom.
Amb il·lustracions lliures que transmeten com senten Barcelona els artistes que perfilen cada portada, The Barcelonian troba els seus orígens a The New Yorker. Va començar com un joc, segons recorda la seva impulsora, Luisa Vera. Rellegint números antics de la revista estatunidenca en plena pandèmia, es va posar a dibuixar com veia una ciutat confinada, amb mascaretes i restriccions, i molt avorriment.
Es va estrenar a mitjans de juny del 2020 i, d’aquí, va anar creixent, sumant més il·lustradors quan Vera ja ho havia explicat tot. Amb unes quantes exposicions fetes, a la Illa Diagonal, el Centre Cívic Urgell i la Casa Seat, la iniciativa artística fins i tot té el seu propi llibre, coeditat per Factoría Cultural Martínez, l’empresa que lidera el projecte, i l’Ajuntament de Barcelona. Per si no n’hi hagués prou, The Barcelonian s’ha acabat convertint en un moviment que s’ha estès a altres ciutats, especialment espanyoles.
Amb la covid cada vegada més assimilada, The Barcelonian va començar a obrir-se a altres temàtiques, sempre donant llibertat creativa als il·lustradors perquè expressessin el seu punt de vista i amb l’única premissa d’haver de parlar sobre la capital catalana, independentment del seu estil o de si eren veterans o novells.
A partir del dilluns 1 d’abril, les seves portades passaran també a il·lustrar un magazín de carn i ossos com el nostre, acompanyant la seva creativitat amb les reflexions dels nostres periodistes. Cada setmana, les il·lustracions de The Barcelonian seran les protagonistes d’un article d’actualitat, transformant en frases allò que es veu als seus dibuixos, sempre tan vigents.
A més, la col·laboració entre The New Barcelona Post i The Barcelonian es traduirà en il·lustracions específiques per al diari en dates assenyalades com La Mercè. Sens dubte, una clara aposta perquè els artistes locals que formen part d’una iniciativa impulsada espontàniament durant la pandèmia trobin noves vies de fer arribar les seves creacions.
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…