És bàsic aprendre del que ens ha passat, superar els nostres prejudicis, innovar amb seguretat i saber treure partit dels bons problemes: ¿la seva empresa és bona? ¿està preparada per a la resolució de problemes? Els problemes no solucionats tenen alts costos per als negocis
[dropcap letter=”E”]
l 2019, un any que hem començat a creuar, com si d’un territori es tractés, serà un temps marcat per l’ascens de populismes radicals, el punt d’inici d’una nova recessió econòmica i les eleccions europees condicionades pel Brexit. Aquest context d’incerteses i dubtes orientaran el nostre estat d’ànim cap al pessimisme; un pessimisme que, com unes ulleres de vidres foscos, no deixa veure que el món, malgrat el que es pensa, va molt millor que fa vint anys i que vivim una època on és més fàcil reinventar-se, tant en el pla personal com professional.
Les solucions actives solen ser resultat d’iniciatives creatives com convidar persones externes a l’empresa a valorar el problema, definir el problema per escrit o analitzar les excepcions positives al problema que implica obrir-se a altres idees
La prestigiosa revista Harvard Business Review dedicava un dels seus darrers números a establir dotze grans idees per reinventar-se. Són dotze idees o principis per passar de la paràlisi i rutina a l’acció i el canvi. El títol del número no pot ser més directe: L’essencial al 2019, 12 grans idees per reinventar-se. Entre les propostes destaca que és bàsic aprendre del que ens ha passat, superar els nostres prejudicis, innovar amb seguretat i saber treure partit dels bons problemes. El més rellevant de les seves observacions apareix en l’última proposta, on fa la següent pregunta: “La seva empresa és bona/està preparada per a la resolució de problemes?”. El 85% de les persones a les quals es va consultar va respondre que els problemes no solucionats tenen alts costos per als seus negocis. La causa és que es tendeix a sobrepassar-se/excedir-se en els processos de diagnòstic amb un excés de reunions diàries.
Veure les coses d’una altra manera, en positiu, també implica interioritzar que el món no va a la deriva ni al col·lapse, sinó que va millor del que pensem: tots tenim una absoluta visió equivocada del món
Les solucions actives solen ser resultat d’iniciatives creatives com convidar persones externes a l’empresa a valorar el problema, definir el problema per escrit o analitzar les excepcions positives al problema que implica obrir-se a altres idees. L’interessant de les propostes de Harvard Business Review és que canalitzen un mal problema perquè suposi i representi un resultat positiu. La proposta pretén afavorir l’abordament del problema de manera que permeti avançar cap a una solució i no provocar un bloqueig que generi immobilisme. Reinventar-se suposa afrontar els conflictes com a forma d’actualitzar la nostra resposta. Es tracta de passar del pessimisme (no hi ha solució) al pragmatisme: hi ha sempre una solució possible.
Serveixin aquestes dues propostes editorials per insistir en el fet que en el 2019 hauria de prevaler una mirada més positiva de la nostra realitat particular i general. Només apel·lant a les dades i no als nostres prejudicis o falta de judici podrem deixar d’estar sotmesos a un determinisme buit i deformador de la realitat. El món o les nostres empreses no van malament pel que intuïm sinó pel que sabem; i el que sabem avui és que tenim les dades suficients per pensar que es pot afrontar el futur amb més optimisme.
El centre expositiu d'art contemporani, que compta amb 400 metres quadrats per a exposicions, obrirà…
La superilla literària de Passeig de Gràcia, La Rambla i Gran de Gràcia tornaran a…
La Font Màgica de Montjuïc es reactivarà després d'estiu, amb l'objectiu que estigui llesta per…
Llicenciada i doctora en Física, Caterina Biscari dirigeix el Sincrotró Alba des de l’any 2012,…
L'àrea annexa a la factoria de Santa Perpètua de Moguda comptarà amb una superfície de…
En un entorn global cada vegada més competitiu i canviant, la innovació s'ha convertit en…