És bàsic aprendre del que ens ha passat, superar els nostres prejudicis, innovar amb seguretat i saber treure partit dels bons problemes: ¿la seva empresa és bona? ¿està preparada per a la resolució de problemes? Els problemes no solucionats tenen alts costos per als negocis
[dropcap letter=”E”]
l 2019, un any que hem començat a creuar, com si d’un territori es tractés, serà un temps marcat per l’ascens de populismes radicals, el punt d’inici d’una nova recessió econòmica i les eleccions europees condicionades pel Brexit. Aquest context d’incerteses i dubtes orientaran el nostre estat d’ànim cap al pessimisme; un pessimisme que, com unes ulleres de vidres foscos, no deixa veure que el món, malgrat el que es pensa, va molt millor que fa vint anys i que vivim una època on és més fàcil reinventar-se, tant en el pla personal com professional.
Les solucions actives solen ser resultat d’iniciatives creatives com convidar persones externes a l’empresa a valorar el problema, definir el problema per escrit o analitzar les excepcions positives al problema que implica obrir-se a altres idees
La prestigiosa revista Harvard Business Review dedicava un dels seus darrers números a establir dotze grans idees per reinventar-se. Són dotze idees o principis per passar de la paràlisi i rutina a l’acció i el canvi. El títol del número no pot ser més directe: L’essencial al 2019, 12 grans idees per reinventar-se. Entre les propostes destaca que és bàsic aprendre del que ens ha passat, superar els nostres prejudicis, innovar amb seguretat i saber treure partit dels bons problemes. El més rellevant de les seves observacions apareix en l’última proposta, on fa la següent pregunta: “La seva empresa és bona/està preparada per a la resolució de problemes?”. El 85% de les persones a les quals es va consultar va respondre que els problemes no solucionats tenen alts costos per als seus negocis. La causa és que es tendeix a sobrepassar-se/excedir-se en els processos de diagnòstic amb un excés de reunions diàries.
Veure les coses d’una altra manera, en positiu, també implica interioritzar que el món no va a la deriva ni al col·lapse, sinó que va millor del que pensem: tots tenim una absoluta visió equivocada del món
Les solucions actives solen ser resultat d’iniciatives creatives com convidar persones externes a l’empresa a valorar el problema, definir el problema per escrit o analitzar les excepcions positives al problema que implica obrir-se a altres idees. L’interessant de les propostes de Harvard Business Review és que canalitzen un mal problema perquè suposi i representi un resultat positiu. La proposta pretén afavorir l’abordament del problema de manera que permeti avançar cap a una solució i no provocar un bloqueig que generi immobilisme. Reinventar-se suposa afrontar els conflictes com a forma d’actualitzar la nostra resposta. Es tracta de passar del pessimisme (no hi ha solució) al pragmatisme: hi ha sempre una solució possible.
Serveixin aquestes dues propostes editorials per insistir en el fet que en el 2019 hauria de prevaler una mirada més positiva de la nostra realitat particular i general. Només apel·lant a les dades i no als nostres prejudicis o falta de judici podrem deixar d’estar sotmesos a un determinisme buit i deformador de la realitat. El món o les nostres empreses no van malament pel que intuïm sinó pel que sabem; i el que sabem avui és que tenim les dades suficients per pensar que es pot afrontar el futur amb més optimisme.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…