Les precursores del ‘coworking’ continuen creixent a Gran Via Business Center

El centre ha invertit 500.000 euros a incorporar la planta que li faltava per gestionar tot l'edifici de Gran Via 630, en el qual va començar a operar fa tres dècades

El centre de treball flexible Gran Via Meeting and Business Center té la seva llavor a la Barcelona olímpica que encara no havia sentit parlar del coworking. Va ser el 1992 quan un equip impulsat per Beatriz Portillo va obrir una oficina virtual a la Rambla Catalunya, i cinc anys després va posar el primer peu en el número 630 de la Gran Via, amb un espai en la seva quarta planta.

En aquests 30 anys, el centre s’ha anat estenent per l’edifici, situat al costat del passeig de Gràcia. Ara, ha aconseguit l’objectiu que es va marcar fa anys: ocupar el 100% de l’immoble. Per fer-ho, ha entrat a l’última planta que li faltava per gestionar, i l’ha reformat per convertir-la en espais per a oficines prime, amb una inversió de 500.000 euros. Els 450 metres quadrats de la planta se sumen a la superfície del centre, que arriba als 3.200 metres quadrats, distribuïts en sis plantes.

Després de la incorporació d’aquesta planta, situada en el tercer pis, l’empresa preveu un augment del 15% en la facturació per a aquest any. El centre, que els dos últims anys ha registrat increments d’entorn del 30%, preveu tancar aquest exercici facturant 1,7 milions d’euros. “De cara a 2025, esperem aconseguir el nostre objectiu d’arribar als dos milions d’euros”, destaca Portillo, ara sòcia directora de Gran Via Meeting and Business Center, gestionat per un equip format íntegrament per dones. Amb la seva germana i una tercera sòcia, Portillo va ser la impulsora del projecte fa 30 anys, després d’inspirar-se en un documental sobre els Estats Units en el qual s’abordaven les oficines flexibles i virtuals.

El centre de treball opera amb una ocupació “contínuament gairebé al complet” d’entre el 90% i el 95%, i amb poca rotació. L’edifici alberga actualment 47 oficines de diverses mides, que van des de pimes a grans empreses internacionals de múltiples àmbits, com el tecnològic, el farmacèutic, el financer i el del màrqueting. “L’equip més gran que tenim ara està format per 70 persones”, destaca Portillo. Amb una capacitat d’uns 320 escriptoris, vuit sales de reunió, un business club com a cantina i també una sala de silenci en la qual concentrar-se sense sorolls ni converses, el centre treballa per a ser un workspace boutique de referència a Barcelona.

El centre ofereix serveis diferencials, com un apartament al Passeig de Gràcia per als seus clients i els clients dels seus clients, i genera espais i esdeveniments perquè la seva comunitat es pugui interrelacionar. A més, “un gran avantatge és que la direcció gestioni l’edifici des del propi edifici: oferim un servei absolutament personalitzat i amb atenció immediata”, reivindica Portillo.

Ara que han aconseguit operar a l’edifici al complet, l’empresa prioritza invertir en l’immoble per continuar impulsant millores. “Si volem estar en la línia del que demanda el mercat, hem d’estar al dia i escoltar el que busquen les empreses. Promovem inversions contínues i constants”, destaca Portillo.

L’edifici disposa d’espais per fomentar la interrelación entre professionals.

I és que la competència no és poca, en una Barcelona en la qual el cotreball està en auge i en la qual el 3% de l’estoc d’oficines està ja concebut com a espais de treball flexible. La situació dista molt d’aquella que hi havia a la ciutat quan el centre va començar a operar el 1997, com ressalta Portillo, que veu positiu el nivell de competència i el paper d’altres empreses.

“Agraïm que la nostra competència s’expandeixi, perquè dona a conèixer el concepte i l’estén. On abans havies de batallar per explicar el que oferies, ara ja s’entén i es coneix el model”, assegura la directora. Des d’aquesta òptica, els competidors passen a ser també col·laboradors. “Ens reunim periòdicament i abordem problemàtiques conjuntes”, també des de l’associació ProWorkSpaces, de la qual Portillo és vocal.

En aquest context, el centre continuarà invertint per millorar les seves instal·lacions i prestacions. Després d’haver aconseguit l’objectiu de gestionar tot l’edifici, l’empresa continua mirant cap a dins de l’immoble, però comença a posar un ull més enllà. Sense objectius ni calendaris definits per ara, l’empresa no descarta expandir-se en un futur a noves ubicacions, fins i tot en altres ciutats: “A curt termini no passarà, però és una porta que no està tancada, sense desviar el focus de Gran Via 630”.

L’edifici de Gran Via 630 està situat a poques passes del Passeig de Gràcia.
Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024
  • Opinió

L’hora de la resiliència urbana

A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…

19 de novembre de 2024