Danone tria la fàbrica de La Menorquina per fer créixer la seva marca de iogurt grec, que ara es podrà consumir també com un gelat
Danone ha provat diverses vegades entrar en el món del gelat, tot i que els resultats no han sigut sempre els esperats. El projecte que millor ha funcionat ha sigut el de la Yogurtería Danone, una cadena de venda de vasets de iogurt gelat i iogurt fresc. El grup també està present en aquest sector a través d’Alpro, la seva empresa de productes de base vegetal alternatius als làctics, que lidera ja les vendes de iogurts vegetals amb les quatre varietats que té al mercat.
Però l’intent més sonat de l’empresa per guanyar-se un lloc en el negoci dels gelats fets amb llet va ser Yolado, un projecte d’R+D íntegrament desenvolupat a Barcelona que va aconseguir un fortíssim èxit de vendes quan va sortir al mercat l’any 2012,però que va morir només dos anys després. Yolado era un producte innovador que els consumidors compraven refrigerat i que havien de congelar a casa seva per convertir-lo en gelat. En només 15 dies, Danone va vendre més de 250 tones de Yolado, que es va exhaurir a tots els supermercats. La multinacional va definir el llançament com un dels més importants de la seva història, ja que va polvoritzar tots els rècords. L’èxit aconseguit aquell estiu de 2012, però, es va convertir en fracàs l’any 2013 i, a l’estiu de 2014, ja no es va tornar a vendre. “Rellançarem Yolado algun dia”, va dir Danone, argumentant que “havien de perfeccionar el producte”.
Aquest dia no ha arribat, però Danone no ha abandonat la idea d’estendre el seu negoci cap al món del gelat. L’any passat ja va donar un primer pas en treure al mercat un gelat 100% vegetal amb la marca Savia que va permetre completar la presència que ja tenia en aquest segment amb Alpro. Aquest estiu tornarà a provar sort, en aquest cas, amb la seva marca de iogurt d’estil grec, Oikos, que per primera vegada comercialitzarà gelats. Per dur a terme aquest projecte, Danone ha firmat un acord amb Lacrem, l’empresa catalana fabricant de les marques de gelats Farggi i La Menorquina.
Lacrem serà qui produeixi els nous gelats Oikos a la planta que té a Palau Solità i Plegamans (Barcelona), on també s’elabora el gelat Savia. El format escollit és el de terrines de 500 ml, que es vendran a un preu recomanat de 6 euros i, inicialment, de dos gustos: Oikos de caramel salat i avellanes, i Oikos de xocolata negra i ametlles.
A més a més de fabricar els gelats Savia i Oikos, Lacrem-La Menorquina també s’ocupa de la distribució i comercialització de les quatre varietats d’Alpro, una marca que forma part del grup Danone des de 2016. Així, l’acord entre les dues empreses inclourà ara una gamma de set gelats. “Estem molt satisfets de seguir reforçant l’aliança amb Danone per ampliar l’oferta de gelats disponibles en el mercat i oferir noves opcions als consumidors”, explica Àlex Balaguer, director general de Lacrem.
Segons Danone, que es basa en els estudis de mercat de la consultora IRI, Alpro lidera la categoria de gelats vegetals a Espanya, amb una quota de mercat del 14,4% que creix fins al 58,9% si es tenen només en compte els gelats vegetals envasats en grans terrines.
Lacrem, la matriu de Farggi, és una empresa fundada per la família Farga, però que avui està controlada accionarialment pel fons britànic Cheyne Capital, que s’ha acabat quedant quasi totes les accions a conseqüència dels problemes financers que fa anys que arrossega l’empresa, que no va poder digerir correctament la compra de La Menorquina. La pandèmia ha donat un nou cop al grup gelater català, a causa del tancament del sector de l’hostaleria, vital per una marca com La Menorquina. La caiguda de vendes ha portat a l’empresa a sol·licitar un ajut de 70 milions d’euros al fons de suport empresarial creat per la SEPI.
Lacrem dona feina a 500 treballadors i controla una quota de mercat propera al 20% en el sector del gelat. A més a més de les seves pròpies marques, el grup produeix marques blanques per cadenes de supermercats com Mercadona i Lidl i gelats amb marques de tercers, com és el cas de Danone.
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…