L’agència de contractació Prosperity Digital ha arrencat a Barcelona la seva nova divisió d’outsourcing, mitjançant la qual pretén proveir a terceres empreses de talent digital. A través del seu Centre d’Excel·lència d’Outsourcing, preveu contractar al llarg de 2024 a 300 persones que donin resposta a les necessitats de companyies que optin per externalitzar serveis digitals.
El nou centre ha començat a operar al hub que la fundació sueca Norrsken va obrir a la tardor davant la Barceloneta. Amb aquest, Prosperity Digital ha fet el salt d’agència de contractació especialitzada en el sector digital a proveïdora de talent digital a través del outsourcing. Aquests serveis s’oferiran no només a empreses de l’entorn, sinó que té com a target qualsevol empresa d’Europa, o fins i tot de més enllà, com explica a The New Barcelona Post el responsable de màrqueting de Prosperity Digital, Xavi Sala.
La companyia s’ha decidit a impulsar aquest centre d’outsourcing davant la demanda creixent de perfils digitals per part de terceres empreses. Aquesta demanda prové també de mercats europeus com el Regne Unit, França i Alemanya, a causa de l’escassetat de talent qualificat en determinats àmbits digitals, com ha constatat Prosperity Digital des de la seva tasca com a agència de contractació.
La disponibilitat de talent a un preu competitiu i la capacitat d’atracció de Barcelona han estat clau per situar-hi el nou centre de l’empresa
Ha estat davant aquesta situació en la qual l’empresa ha optat per obrir-se a l’outsourcing, i ha triat Barcelona com la millor ubicació en la qual llançar-se a aquest àmbit. L’empresa, fundada fa dues dècades a Irlanda, opera des de fa tres anys a Barcelona, fins ara, al carrer Sardenya. Prosperity Digital compta amb deu treballadors en la capital catalana, la meitat dels quals disposa en global l’empresa, que té oficines també a Dublín i París.
D’entre aquestes ciutats, Barcelona ha estat la seleccionada per obrir aquest nou centre. “L’aposta és molt clara per Barcelona. El talent és d’una qualitat igual o superior al de qualsevol altre mercat europeu, a un preu molt competitiu, la qual cosa representa una oportunitat per a les empreses per escalar, renovar-se i tenir accés a un talent constantment actualitzat”, destaca Sala.
Així, la disponibilitat de talent a un preu competitiu i la capacitat d’atracció de la ciutat han estat clau per situar-hi el Centre d’Excel·lència d’Outsourcing de l’empresa. La companyia també ha tingut en compte el seu dinamisme, el seu ecosistema tecnològic i la demanda de serveis digitals. Segons el CEO de Prosperity Digital, Gary Mullan, aquests elements configuren la ciutat com “el lloc perfecte” per crear aquest nou centre.