Puig ha estrenat el 2024 amb una nova adquisició per poder avançar en el seu pla de creixement en el negoci de la dermocosmètica, una de les grans apostes de la companyia. El hòlding familiar barceloní ha anunciat aquest dijous la compra d’una participació majoritària de l’empresa alemanya Dr. Barbara Sturm Molecular Cosmetics, una operació amb la qual entra en cosmètica molecular i es posiciona en el segment més alt del mercat i els spas de luxe.
La fundadora de la marca germànica, la doctora Barbara Sturm, mantindrà una participació minoritària i seguirà al capdavant de l’àrea de desenvolupament de productes, a més d’actuar com a ambaixadora de la firma. “Associar-se amb Puig significa una unió de valors compartits, entre els quals hi ha la curiositat, l’esperit emprenedor i un fort compromís amb la innovació, el producte i el coneixement”, ha destacat l’empresària, que va crear la marca el 2014.
Segons Puig, Dr. Barbara Sturm reforçarà la posició competitiva del grup en el segment de la cura de la pell, amb una marca de luxe “mundialment reconeguda” i desenvolupada a través dels seus canals digitals i la seva xarxa internacional de spas i boutiques. “Estem entusiasmats per poder donar la benvinguda a una marca del calibre de Dr. Barbara Sturm a Puig. Amb la incorporació del seu enfocament científic a la cura de la pell i els seus tractaments d’alta eficàcia, fem un altre pas important per expandir la nostra posició en el segment de la cura de la pell premium“, ha considerat Marc Puig, president executiu de la multinacional amb seu a la Plaça Europa de L’Hospitalet.
Puig destaca que el seu objectiu és “impulsar l’expansió i el desenvolupament internacional” de la marca Dr. Barbara Sturm, ampliant la seva xarxa de spas-boutiques. Actualment, la firma té set establiments d’aquest tipus a les ciutats de Düsseldorf, Londres, Nova York, Miami, Dallas i Los Angeles i es vol estendre també a Àsia, amb centres a Jakarta i Singapur. Al llarg de la seva trajectòria, la marca ha desenvolupat més de 300 productes i més de 5.000 rutines de cura de la pell. Comercialitza tant productes per al rostre, com per al cos i els cabells, a més de suplements.
“Puig té un provat historial d’enfocament empresarial competitiu i disruptiu; poder comptar amb la seva experiència en el desenvolupament i foment de l’èxit global de les seves marques de bellesa, ens permet estar preparats per presentar els nostres productes per a la cura de la pell a un públic més ampli. Aquesta aliança ens impulsarà a superar els límits contínuament, a crear tractaments d’alta eficàcia i a millorar l’experiència de la cura de la pell”, ha afegit la fundadora.
La doctora Sturm va especialitzar la seva carrera mèdica en ortopèdia i és especialista en tractaments antiinflamatoris. Concretament, va ser pionera a utilitzar les pròpies proteïnes i factors curatius del cos per aturar el procés inflamatori i ajudar a curar el teixit articular. Va ser així quan el 2002 va traslladar la seva experiència al camp de l’estètica en llançar MCX, un tractament facial de plasma ric en plaquetes, una tècnica que avui es coneix globalment amb el nom de blood facial. També va crear MC1, una crema hidratant basada en plasma. Finalment, el 2014 es va decidir a crear la seva pròpia empresa cosmètica en veure que no trobava per als seus pacients els productes adequats en el mercat per “una cura de la pell basada en la ciència”.
Fa 20 anys, Puig només operava en un dels tres àmbits que integren el món de la bellesa, la perfumeria, mentre que no tenia presència en dermocosmètica —on hi ha el gruix del negoci— i en maquillatge. Avui aquesta situació és totalment diferent, ja que el 2020 va entrar per la porta gran al mercat del maquillatge amb la compra de la marca britànica Charlotte Tilbury i el 2021 va integrar les marques Uriage i Aptivita, que havien estat prèviament adquirides pel hòlding Exea. A través d’Exea, la família té també el 50% d’una altra marca de referència al sector de la cosmètica de venda en farmàcies, Isdin, que no està inclosa en la facturació de Puig; l’altre 50% pertany a la farmacèutica Esteve.
Aquesta estratègia, juntament amb la compra de marques de perfumeria de nínxol com Kama Ayurveda (Índia), Loto del Sur (Colòmbia) i Byredo, han permès a Puig fer un fort salt d’escala en el negoci global de la bellesa. Així, fa dues dècades el grup controlava únicament el 3% del negoci mundial de fragàncies de distribució selectiva i es va marcar l’objectiu d’assolir una quota de mercat del 10%, una fita que es va aconseguir el 2022, exercici en què va comptabilitzar els millors resultats de la seva història.
Concretament, la companyia propietària de Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne i Jean Paul Gaultier va assolir unes vendes rècord de 3.620 milions d’euros el 2022, un 40% més. Aquesta xifra suposa haver duplicat la facturació en només dos anys (el 2020 va ingressar 1.537 milions) i haver superat de llarg un any abans del previst el seu pla per assolir uns ingressos de 3.000 milions el 2023. “Amb aquest ritme, ara veiem més fàcil l’objectiu d’arribar a 4.500 milions el 2025”, va avançar Marc Puig el mes de març passat.