La família conservarà una participació majoritària a la multinacional de perfumeria i cosmètica fundada el 1914. L'acte simbòlic de toc de campana tindrà lloc a la Borsa de Barcelona, protagonitzant el principal debut borsari de l'any a Europa.
La multinacional Puig s’estrenarà a la Borsa aquest divendres a un preu de 24,5 euros per acció, xifra que implica una capitalització borsària de 13.920 milions d’euros i la sortida més gran al mercat borsari europeu de l’any. L’empresa barcelonina cotitzarà a les borses de valors de Barcelona, Madrid, Bilbao i València. A les dotze del migdia d’aquest divendres hi haurà la tradicional cerimònia del toc de campana a la capital catalana. La previsió amb què treballa la companyia de fragàncies i cosmètica és que la família conservarà el 71,7% dels drets econòmics de la societat i el 92,5% dels drets de vot.
L’operació, dirigida a inversors institucionals, consisteix en una oferta pública de subscripció de 51 milions de noves accions classe B, amb menys drets, i una oferta pública de venda d’accions de la família Puig. En el primer tram, la firma busca captar aproximadament 1.250 milions d’euros que es faran servir per a objectius corporatius com ara, el refinançament de les adquisicions de les marques Byredo o Charlotte Tilbury i continuar amb l’estratègia de creixement de cartera.
A més de les noves accions, s’han adjudicat 55,5 milions d’accions secundàries que fins ara estaven en mans de l’accionista majoritari, controlat per Exea, la societat patrimonial de la família Puig, per un total de 1.360 milions d’euros. La companyia detalla que l’opció de sobre-adjudicació de fins al 15% de l’oferta —390 milions— podrà ser exercida per Goldman Sachs fins l’1 de juny.
La Borsa espanyola no veia un debut d’aquesta magnitud des del salt d’Aena el 2015. L’empresa sortirà al parquet com a candidata a entrar a l’Ibex 35.
110 anys d’història
Amb 110 anys d’història i seu a la Plaça Europa de L’Hospitalet, Puig és una companyia global al sector de la bellesa amb una cartera de marques de moda i bellesa, com Paco Rabanne, Carolina Herrera o Jean Paul Gaultier. El 2023 va registrar una xifra rècord de vendes netes de 4.304 milions d’euros, cosa que representa un increment del 19% respecte al 2022. El benefici net va elevar-se fins als 465 milions d’euros (+16%). L’empresa controla 17 marques i opera en 32 països. L’any passat, el 95% dels ingressos eren de marques que eren total o majoritàriament sota el control de Puig, informa ACN.
Diversificació
En els últims anys, la companyia s’ha centrat en els productes prèmium, de creixement més ràpid i amb més marges, així com a crear una cartera de fragàncies nínxol, de distribució limitada i a diversificar el negoci al sector del maquillatge. En aquest àmbit, destaquen les adquisicions estratègiques, han sigut les de Charlotte Tilbury, els llançaments de línies de bellesa de Christian Louboutin o maquillatge de Rabanne.
En l’àmbit de cura de la pell, Puig va comprar Dr. Barbara Sturm a principis d’any reforçant una cartera que inclou Uriage o Apivita. El grup també controla el 50% d’Isdin, cofundada per Puig el 1975. Durant l’any passat, l’empresa va créixer en tots els segments –fragàncies, moda, i cura de la pell– a dos dígits. L’apartat de maquillatge va notar un 23% d’augment d’ingressos i va representar el 18% de la facturació total; mentre que els ingressos per cura de la pell van augmentar un 31% passant a ser el 10% dels ingressos.
En el moment d’anunciar la decisió, el president executiu Marc Puig, va defensar el “pas decisiu” que representa la sortida a borsa tot explicant que “és important que tota empresa familiar compti amb controls i equilibris adequats, especialment en les transicions generacionals”. “Creiem que l’equilibri de ser una companyia familiar que alhora està subjecte a la responsabilitat del mercat ens permetrà competir millor (…). A més, creiem que convertir-nos en una companyia cotitzada alinearà la nostra estructura corporativa amb la de les millors companyies familiars del sector de bellesa ‘prèmium’ a escala mundial”, va afegir.
Nova imatge de marca
La companyia ha presentat un nou logotip el dia abans de la seva estrena a borsa que busca “retre homenatge tant al llegat de Puig com el seu brillant futur, donant protagonisme a la creativitat alhora que reflecteix la cultura i valors propis de Puig”. Creat en col·laboració amb l’agència francesa d’art i disseny M/M (París), l’evolució es basa en el treball original del dissenyador suís Yves Zimmerman per a la companyia.
La nova identitat es veurà durant la cerimònia de sortida a la Borsa d’aquest divendres, a càrrec del president, Marc Puig, i s’anirà introduint progressivament.
Inversió de CriteriaCaixa
Després d’anunciar la sortida a borsa, el grup ha constatat la “important demanda” per part d’inversors institucionals quan es va obrir el llibre d’ordres, que es va tancar el 30 d’abril.
Precisament, CriteriaCaixa va anunciar aquest dimarts que entraria en el capital de la firma cosmètica aprofitant la sortida a borsa. En concret, el hòlding que gestiona el patrimoni empresarial de la Fundació Bancària La Caixa, ha compromès una inversió de 425 milions d’euros per comprar el 3,05% de les accions de Puig Brands.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…