Visitar botigues online és una de les activitats oreferides dels usuaris europeus. Un estudi recent realitzat per comScore (E-commerce: 10 tendències – UE5) revela que el 84% dels usuaris dels cinc principals països de la Unió Europea (Alemanya, Regne Unit, França, Espanya i Itàlia) van accedir a llocs de comerç electrònic durant l’últim trimestre de l’any passat.
Aquest percentatge supera en 18 punts la mitjana mundial, que és del 66%. Amèrica del Nord presenta xifres gairebé idèntiques a les dels cinc països europeus (83%), mentre que Amèrica Llatina queda en un 65% i la regió de l’Àsia Pacífica se situa en un 64%.
Els percentatges de penetració del comerç electrònic varien lleugerament entre els cinc països europeus estudiats, com es pot veure en el següent gràfic:
No obstant, existeixen grans diferències en quan al temps dedicat pels usuaris d’aquests cinc països a les compres online.
Així, els usuaris del Regne Unit i d’Alemanya dediquen una mitjana que ronda les cinc hores al mes a explorar llocs de comerç electrònic. En concret, els britànics sumen 322 minuts de mitjana (5 hores i 22 minuts), mentre que els alemanys arriben a 299 minuts (4 hores i 59 minuts).
Els usuaris francesos passen cada mes una mitja de 185 minuts (3 hores i 5 minuts) en els comerços electrònics, mentre que en el cas dels usuaris espanyols la mitjana és inferior: 173 minuts ( 2 hores i 53 minuts). Itàlia és el país dels cinc analitzats amb menys dedicació en temps al comerç electrònic: una mitjana de 157 minuts (2 hores i 37 minuts) per usuari.
L’estudi de comScore està basat en dades multiplataforma (ordinadors i dispositius mòbils) de cinc països europeus: França, Alemanya, Itàlia, Espanya i Regne Unit.
Segons aquest informe, els consumidors del Regne Unit i Espanya són més propensos a utilitzar els dispositius mòbils per accedir a llocs de comerç electrònic, mentre que els francesos i alemanys prefereixen l’ordinador per realitzar compres online.
La roba és el producte que lidera les visites a botigues online en el conjunt dels cinc països estudiats, per davant de l’electrònica i la decoració d’interiors. Si analitzem el cas específic d’Espanya, el rànquing està dominat per l’electrònica, amb la roba en segona posició i l’alimentació en el tercer lloc.
Amazon és la botiga electrònica amb un major nombre de visitants als cinc països estudiats, amb la corresponent edició local de la botiga a cada país. El segon lloc presenta major variació. Així, mentre eBay és segona a Alemanya, Itàlia i el Regne Unit, a Espanya la segona posició correspon a Elcorteingles.es, mentre que a França aquest lloc és per a la tenda Cdiscount.com.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…