Difondre la moda com a cultura. Aquest és l’ambiciós propòsit amb què el Moritz Feed Dog va néixer l’any 2015 a Barcelona guiat per In-Edit Producciones. En la seva quarta edició, el primer festival de documentals de moda del nostre país es consolida i no només atreu fashionistes, sinó també un públic profà, enamorat del cinema o, fins i tot, compromès amb l’activisme social. Les taules rodones, debats i xerrades que s’organitzen al voltant de cada documental que es projecta del 22 al 25 de març a l’Aribau Club de Barcelona confirmen la visió de Charo Mora, directora del festival: “Avui no es pot parlar de moda sense una mirada crítica”.
Entre els títols d’aquest any destaca el de la portada, dedicat a Vivienne Westwood. Westwood: Punk, Icon, Activist (2017), de la directora Lorna Tucker, parla de l’artista i dissenyadora britànica que mai ha deixat de banda el seu ADN punk i activista. La denúncia social ve juntament amb Machines (2016), òpera prima del director Rahul Jain amb la qual, gairebé sense diàleg, mostra la cruel realitat que suposa la indústria tèxtil des d’una fàbrica de l’Índia. Per la seva banda, Qu’est-ce que la haute couture ? (2016), de Loïc Prigent, tracta sobre el procés creatiu i de confecció de l’alta costura per tal que entenguem per què un vestit pot arribar a costar 60.000 euros. En perfils, hi tenen lloc des de House of Z (2017), de Sandy Chronopoulos, que reflexiona sobre l’auge i la caiguda d’un dels nens consentits de la moda, fins a la història del primer maquillador estrella, Kevyn Aucoin, a Kevyn Aucoin: Beauty and the Beast in Me (Lori Kaye, 2017).
Però un dels plats forts d’aquesta quarta edició serà, sens dubte, We Margiela, de Menna Laura Meijer. L’obra esquiva l’inconvenient (o al·licient) del fet que el protagonista segueix sense mostrar-se a les càmeres, i dona veu a la cofundadora de la firma, Jenny Meirens, i a part de l’equip que va crear l’atractiu de la no etiqueta.