L'edició d'aquest any es veurà reduïda per la pandèmia, però donarà una oportunitat a la indústria local perquè guanyi protagonisme i doni a conèixer les seves propostes en el congrés de telefonia mòbil més gran del món
Si la cancel·lació del Mobile World Congress (MWC) el 2020 va ser el primer senyal de la paràlisi mundial que anava a provocar la pandèmia, el retorn d’aquesta fira la setmana que ve posarà les bases de la reactivació econòmica. L’edició d’aquest any del congrés més important de telefonia mòbil del món no tindrà res a veure amb les anteriors, amb una participació d’expositors i assistents molt més menor, però permetrà donar un protagonisme especial a la indústria local.
Conscient de les restriccions a la mobilitat internacional, la GSMA ha pres una sèrie de mesures per motivar una major participació de congressistes d’arreu d’Espanya, com, per exemple, una entrada a 21 euros per als treballadors d’onze sectors estratègics per al Mobile, com el transport, els serveis al núvol, l’educació, el comerç electrònic, les finances o l’Internet de les Coses (IoT). Així mateix, la decisió d’unificar el MWC i el Four Years From Now (4Y4N) sota un mateix sostre al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona pot ser una bona oportunitat per a l’ecosistema emprenedor local, que no s’haurà d’esperar fins a l’últim dia del saló per veure què fan les companyies més grans.
El MWC 2021 ocuparà finalment una superfície total d’uns 100.000 metres quadrats, repartits en tres pavellons de Gran Via. Una cosa que no canviarà en la distribució serà el protagonisme de les àrees que el Govern central i el de la Generalitat tenen al congrés. És aquí on es poden trobar la gran majoria d’empreses autòctones que participen en el saló.
Red.es ha seleccionat un total de 25 companyies per ocupar el Pabellón de España, menys de la meitat que va haver-hi en l’edició de 2019. Set de les d’aquest any són catalanes: Agile Content, AEInnova, Masvoz, Netrivals, NPAW, Sensing & Control Systems i Vintegris. Una altra empresa que també participarà al Pabellón de España serà la fintech londinenca PayXpert, amb seu a Barcelona.
Per la seva banda, la Conselleria de Polítiques Digitals comptarà amb un total de 56 companyies expositores, unes 20 menys que fa dos anys. Entre elles, destaquen Fibracat, Ficufy, Parlem Telecom, Sateliot o Watchman Door. Aquesta zona també inclourà aquest any a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i el Cos d’Agents Rurals.
Més enllà d’aquestes dues zones, altres empreses espanyoles que tindran un espai considerable al MWC seran Telefònica, amb un estand de 952 metres quadrats, i Cellnex, amb un de 149,5 metres quadrats. La Mobile World Capital Barcelona (MWCapital), ubicada al costat de Cellnex, també serà una de les parades imprescindibles durant els quatre dies de saló, amb la presentació dels pilots que desenvolupa durant tot l’any. Aquest any, la 5G i els hologrames seran els temes principals d’aquesta fundació creada per deixar un llegat del Mobile a la ciutat.
Malgrat que les cancel·lacions d’expositors internacionals s’han tornat a produir, com ja va passar en l’edició de 2020, la participació de multinacionals es repetirà un any més. Entre elles, hi ha Accenture, Amazon, Airbus, Avast Software, Citibank, Google, Ookla, HP, Huawei, Orange, Vodafone, Vestel o ZTE. A aquestes s’hauran de sumar les que no vindran presencialment, però sí que assistiran al congrés de manera virtual.
Més de 400 empreses emergents al 4Y4N
La trobada per a les startups durant el MWC, el 4Y4N, es traslladarà des del recinte Montjuïc fins a Gran Via i acollirà a més de 400 empreses emergents al pavelló 2. Barcelona Activa, Acció, Tech Barcelona —abans Barcelona Tech City—, Barcelona Health Hub, Biocat, l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) o l’ICEX seran algunes de les entitats que donaran a conèixer aquelles empreses emergents que hagin ajudat a créixer.
També ho faran la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), l’Institut Químic de Sarrià (IQS), el TecnoCampus Mataró o Esade. D’altra banda, corporacions i institucions com CaixaBank, Banc Sabadell, Telefónica, Acciona, Lleida.net i el Port de Barcelona participaran en el 4Y4N.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…