A Barcelona, estan proliferant nous tipus de quioscos, reanimant un sector que des de fa anys està en crisi i es caracteritza per les persianes baixades. Marques com News&Coffe, Diverscoop i GoodNews estan proposant noves maneres de vendre diaris, acompanyant-los de cafès i altres complements.
Una d’elles, GoodNews, ha tancat un primer exercici amb una facturació d’un milió d’euros i l’obertura d’un total de 15 punts de venda, majoritàriament quioscos en desús que ha recuperat, però també locals que ha reformulat per incloure la venda de premsa i cafès. El seu negoci també es complementa amb un canal de comerç electrònic a través del qual ven la seva marca de cafè pròpia i màquines de cafè, oferta que també ofereix a empreses i pimes.
Actualment, la companyia té presència a Barcelona i Madrid, però preveu continuar creixent aquest 2022. Calcula que tancarà l’any amb més de 50 espais, consolidant la seva presència a la capital catalana i la madrilenya, així com expandint-se més enllà. En aquest sentit, GoodNews obrirà un primer quiosc a París durant el mes de març, però també vol arribar a Copenhague, Àmsterdam, Berlín i Lisboa.
Aquest creixement s’acompanyarà per un augment de la plantilla. El nombre de treballadors se situa ara en els 60, repartits entre Barcelona i Madrid, i s’espera superar els 150 al llarg d’aquest 2022. Des de la seva creació el setembre de 2020, l’empresa de quioscos ha aconseguit captar quatre milions d’euros en tres rondes de finançament.