La startup d'escúters elèctrics impulsada per Iñigo Raventós i Juan Luque Masó començarà a produir en sèrie el seu primer model el pròxim mes de juny, la Ray 7.7, que pot arribar als 125 kilòmetres hora
Per arribar fins a la fàbrica de Ray Electric Motors cal sortir de Barcelona i anar fins a Sant Joan Despí. Poder fer aquest trajecte en una de les motos elèctriques d’escassa potència que s’acostumen a veure per la ciutat és una bogeria. Conscients que els desplaçaments interurbans són la clau de la mobilitat, la companyia liderada per Iñigo Raventós Basagoiti ha desenvolupat des de zero un scooter elèctric pensat amb visió metropolitana, dissenyat i fabricat aquí i adaptat al context actual que exigeix reduir les emissions.
Fundada el 2019, l’empresa començarà la producció en sèrie del seu primer model, la Ray 7.7, durant el mes de juny. Amb una potència equivalent a 125 centímetres cúbics, aquesta moto elèctrica pot arribar fins als 125 kilòmetres per hora i surt al mercat a un preu de 7.500 euros. Per a un usuari mitjà, té una autonomia de 150 kilòmetres. Porta el carregador integrat i només cal endollar-la al corrent, sigui al pàrquing de casa o en un carregador públic. A més, incorpora noves tecnologies com un navegador amb connexió Bluetooth a l’aplicació mòbil desenvolupada per la companyia. També permet ajustar l’alçada del seient i fer marxa enrere per facilitar les maniobres.
La planta des d’on la fabricaran compta amb una superfície de 3.000 metres quadrats i una capacitat màxima de 20.000 motos per any. Durant aquest 2021, esperen produir unes 1.000 motos i anar creixent exponencialment. Raventós, acompanyat pel director de màrqueting, Gorka Lozano, explica que tenen uns objectius ambiciosos, però que volen anar poc a poc. “Creixerem segur, com ho farem ja es veurà”, remarca Raventós. Primer, cal consolidar l’empresa i madurar el seu primer model. Després, vindran més motos elèctriques.
Ray Electric Motors aposta clarament per als proveïdors locals, segons subratllen Raventós i Lozano. El 80% són espanyols, la majoria ubicats en un radi de menys de 150 kilòmetres, i el 90%, europeus. L’empresa segueix aquest model per diversos motius: major rapidesa d’abastiment, millor control de qualitat, menor petjada ambiental i per donar suport a l’economia local.
Expansió a ciutats europees de cara el 2022
Des del seu naixement, l’empresa ha comptat amb un pressupost de tres milions d’euros. La companyia va arrencar amb 700.000 euros aportats pels seus fundadors, Raventós, membre de la família de Codorníu, i Juan Luque Masó, i va tancar una ronda de finançament a finals de l’any passat de 2,5 milions d’euros, amb la participació de l’Institut Català de Finances (ICF). La plantilla se situa al voltant dels 20 treballadors i tenen la intenció d’anar creixent.
La Ray 7.7 es podrà veure d’aquí poc a la botiga que la companyia inaugurarà a Barcelona, que se sumarà a la de la planta de Sant Joan Despí. Durant aquest any, aniran obrint més establiments a altres punts d’Espanya, començant per Madrid. L’expansió per Europa arribarà el 2022, anant a ciutats com París, Àmsterdam, Frankfurt o Munich.
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…
Prop de 600 projectes empresarials s'han beneficiat de les convocatòries, un 66% dels quals han…
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…