El Club de Polo de Barcelona es renova per potenciar la zona de ‘fitness’ i no quedar-se enrere

Amb una inversió de 13 milions, l'entitat privada ha reformat completament la tribuna d'hípica, incloent-hi un gimnàs, piscines cobertes i sales per a classes dirigides

Amb més de 125 anys d’història, al Real Club de Polo de Barcelona li ha tocat posar-se al dia. Conegut tradicionalment per esports com el polo, l’hípica, l’hoquei, el tenis i el pàdel, l’entitat esportiva privada s’ha hagut d’adaptar a una tendència molt popular que ha emergit des de la seva última reforma, fa més de 30 anys, coincidint amb els Jocs Olímpics, quan va acollir proves d’equitació com l’ensinistrament i el salt d’obstacles. Cada vegada més socis els hi demanaven espais per a activitats de fitness, és a dir, un gimnàs amb màquines, però també classes dirigides de força, zumba o bici, fins i tot, hi ha crosfitters entre els seus abonats. Prèviament, s’havia habilitat un petit espai que s’ha acabat quedant insuficient. Estava situat a la planta baixa de la tribuna hípica, edifici que s’ha rehabilitat completament per adaptar-se als nous temps.

Amb una inversió de 13 milions d’euros, les obres van començar el mes d’octubre de 2022 i s’han allargat una mica més del previst, compatibilitzant-les amb el Concurs de Salts Internacional Oficial (CSIO) i unes eleccions que han elegit com a nou president a l’empresari Pablo Sánchez. Aquest dimecres ha obert portes la renovada tribuna hípica, amb els seus 9.000 metres quadrats completament transformats de la mà del despatx d’arquitectura Batlleiroig, amb un dels seus fundadors, Enric Batlle, sent soci del club.

L’edifici es divideix ara en tres plantes, amb 750 metres quadrats dedicats al fitness. A l’entrada de la planta baixa, se situen la nova consergeria —a l’antiga es muntarà una botiga de material esportiu amb un operador extern—, a més de les classes d’activitats dirigides —força, cardio i cyclo— i la primera piscina coberta de 25 metres de l’entitat esportiva, a la qual s’afegeix una de 15 metres, millorant l’oferta actual, amb dues piscines exteriors més petites i una d’elles només oberta a l’estiu. En aquesta planta, on abans també hi havia la sala de premsa per seguir les competicions que acull, s’ha habilitat un gimnàs d’alt rendiment, pensat per a esportistes professionals i equips de competició. A la primera planta hi ha el gimnàs i se li ha afegit un entresolat amb més màquines. En conjunt, es calcula que tindrà una capacitat per a 1.000 abonats.

A l’entresolat, també s’ha habilitat una sala per a esdeveniments de 400 metres quadrats, amb una capacitat per a 400 comensals asseguts i 700 persones dempeus. Aquest espai s’ha dissenyat per ser llogat per esdeveniments corporatius —no fa falta ser soci—, però també casaments —només per a socis—. Fins ara, es feien principalment als restaurants del club i al Saló Centenari, just al costat d’una de les piscines exteriors, amb la previsió de reformar-lo d’aquí poc perquè, com el seu nom indica, es va inaugurar pels 100 anys del club —1997— i s’ha quedat antic. Es contempla derrocar-ho per ampliar-lo, a més d’incloure un espai infantil.

Amb una plantilla de 330 empleats, el Club de Polo va ingressar 34 milions d’euros l’any 2023. La meitat prové del pagament de les quotes dels seus 11.400 socis i l’altra meitat del que paguen els abonats per contractar serveis complementaris, com les classes dirigides o els àpats al restaurant. La quota estàndard se situa en els 150 euros mensuals per als adults, xifra a la qual es poden afegir, per exemple, uns 50 euros mensuals per assistir a les classes dirigides. Els ingressos de l’entitat esportiva també s’obtenen amb patrocinis i les activitats de formació esportiva per a joves i nens en les cinc disciplines històriques del club, amb el pàdel sent l’última que es va incorporar, als anys 90.

Actualment, les inscripcions per entrar al Polo estan tancades. La decisió es va prendre el setembre de 2022 i no es preveu canviar-la en el curt termini, segons remarca Sánchez. “Som molts i la sostenibilitat financera està molt bé, ara volem que els socis gaudeixin del club”, defensa el seu president. Quan les inscripcions estaven obertes, els nous socis pagaven una quota d’entrada —a fons perdut— de 35.000 euros, en el cas d’aquells que entraven sense estar emparentats amb cap abonat, mentre que els cònjuges aportaven uns 5.500 euros. Entre aquestes dues xifres, es movien altres graus de parentiu, com ara cosins o oncles, amb el pagament de 15.000 euros. Els fills dels socis havien de pagar menys de 5.500 euros.

L’expresident del Club de Polo, Curro Espinós, i l’actual president, Pablo Sánchez, qui havia estat a l’anterior junta abans d’assumir el càrrec.

Falten places de pàrquing

Després d’acabar la reforma més gran que ha fet des del 1992, el club s’ha fixat un nou objectiu: ampliar les places de pàrquing. Està en converses amb Meliá, el nou gestor de l’antic hotel Juan Carlos I, ara Torre Melina, i el Palau de Congressos de Catalunya. L’entitat esportiva vol tenir connexió directa amb l’aparcament del centre de convencions, veient que la seva capacitat actual per als cotxes amb els quals venen els seus socis està al límit. Anteriorment, el Polo tenia un acord amb Fairmont, la cadena que va portar l’hotel Juan Carlos I, perquè els seus socis poguessin accedir a la seva piscina, a més de ser els que gestionaven les seves zones de fitness i wellness, on també podien accedir els seus abonats. Amb Meliá, l’acord no s’ha renovat.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024