Tarragona i Granollers acolliran les sortides de les dues següents etapes
L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i Christian Prudhomme, director general del Tour de França.
Barcelona es prepara per acollir l’inici de la competició de ciclisme més important del món. Per primera vegada, la capital catalana donarà el tret de sortida del Tour de França l’any 2026, que s’iniciarà el 4 de juliol al Fòrum amb una etapa de gairebé 20 quilòmetres que recorrerà espais emblemàtics com la Sagrada Família o la Casa Batlló, i finalitzarà a Montjuïc. Les següents dues etapes, el 5 i 6 de juliol, partiran de les ciutats de Tarragona, per culminar també a Montjuïc, i de Granollers, des d’on sortiran cap a terres franceses.
La ciutat portava més d’una dècada negociant ser el punt de partida de la carrera, que ha passat tres vegades per la capital catalana, però des de la qual mai s’havia donat el tret de sortida. L’última vegada que la competició va trepitjar Barcelona va ser fa 16 anys, l’any 2009, i l’anterior va ser el 1965.
“Barcelona estima a la bicicleta, i acollir la sortida del Tour de França és la culminació d’un somni”, ha remarcat l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, durant la presentació dels detalls de la volta francesa per Barcelona, en un acte al qual també han assistit el president de la Generalitat, Salvador Illa, el director general del Tour de França, Christian Prudhomme, així com figures destacades del món del ciclisme, com Miguel Induráin o Carlos Sastre.
En la primera etapa del tour, els ciclistes competiran en una contrarellotge per equips de gairebé 20 quilòmetres, que sortirà des del Fòrum per recórrer el litoral barceloní cap al Port Olímpic. Els més de 150 ciclistes també passaran per espais emblemàtics de la ciutat, abans d’enfrontar-se als quilòmetres més exigents, amb dues pujades successives fins a l’Estadi Olímpic de Montjuïc.
La segona etapa de la competició, amb un recorregut de 178 quilòmetres, s’iniciarà a Tarragona el 5 de juliol, i seguirà el litoral de la Costa Daurada per ciutats com El Vendrell, Vilanova i Sitges. L’etapa pujarà de nivell a partir del seu equador, a l’altura de Viladecans, on els ciclistes s’endinsaran en les muntanyes d’Ordal i Collserola en direcció, de nou, cap a Montjuïc. En aquest espai, els competidors tornaran a enfrontar-se a tres pujades successives, amb un final pràcticament idèntic al del dia anterior.
“Hi ha moltíssims recorreguts possibles en aquesta zona, i creiem que hem triat el més dur”, ha emfatitzat Thierry Gouvenou, el responsable del traçat. De la tercera etapa només se n’ha donat a conèixer que sortirà des de Granollers per endinsar-se ja en territori francés, cap a un destí encara per confirmar.
Amb el Gran Départ, Barcelona aspira a convertir-se en la capital mundial del ciclisme, no només per ser un espai imprescindible de la Volta Ciclista de Catalunya any rere any, sinó pels cada vegada més nombrosos esdeveniments esportius que acull la capital catalana. Fa dos estius va ser l’escenari de la sortida de la Vuelta Ciclista, més de 60 anys després de la primera i única vegada que havia acollit el seu inici, l’any 1962, i enguany també donarà el tret de sortida de la Vuelta Femenina.
“Les muntanyes, el mar, el prestigi de la ciutat, a més de ser l’espai de grans esdeveniments com els Jocs Olímpics, la Copa Mundial de Futbol o la Copa de l’Amèrica, són elements que fan de Barcelona una ciutat privilegiada”, ha destacat el director general del Tour de França. Després de Bilbao 2023, Florència 2024 i amb la sortida des del seu país natal en l’edició d’enguany, Barcelona ja es prepara per acollir els 150 ciclistes trepitjaran el seu asfalt el 2026.
El FRMNT es trasllada a la Nau Bostik per iniciar una nova etapa de creixement,…
Aquests dies es pot visitar a Barcelona l’exposició més completa de l’artista colombià Fernando Botero.…
La producció, que es podrà veure entre el 17 i el 30 de març, compta…
La banca pública catalana ha multiplicat per quatre el finançament d'habitatge social, amb 201 milions…
La institució planteja reforçar la solidaritat de Madrid per compensar l'efecte de capitalitat
L'automobilística del Baix Llobregat factura 14.500 milions d'euros l'any 2024, amb Cupra cada vegada més…