Els programes de software per a la selecció de personal SherlockHR, PandaPé, Shermind Partners i DGtalent i el destinat a la digitalització de la gestió de recursos humans HolmesHR són les eines informàtiques desenvolupades pel grup d’ocupació online Redarbor.
Des de la seu central del grup, ubicada a Sant Cugat del Vallès, Redarbor està ampliant el seu negoci com a gestor de les plataformes d’ocupació Computrabajo i Infojobs a Llatinoamèrica mitjançant “la cobertura de tots els serveis de la cadena de valor”, explica el seu fundador i conseller delegat, David González.
El desenvolupament de software de reclutament i de gestió de persones es duu a terme a Sant Cugat, amb l’equip de 130 programadors que es coordinen amb les àrees informàtiques que el grup també té a Colòmbia i Brasil, entre les 10 oficines del grup repartides entre Espanya i Llatinoamèrica. La plantilla total del grup és de 450 persones.
Després de la recent adquisició de la totalitat del capital d’Infojobs Brasil, el grup català ajuda a 34 milions de persones cada mes a trobar una feina, generant 176 milions de visites als seus portals. A les seves bases de dades, compta amb 94 milions de candidats registrats i més de 100.000 empreses amb ofertes actives, de les quals unes 2.000 ja han incorporat els programes de Redarbor.
Amb els sites i apps d’ocupació i software de reclutament, gestió i selecció de persones, Redarbor ha experimentat un fort increment del negoci durant l’any 2021 i ha aconseguit una facturació total de 30,8 milions d’euros. Aquesta xifra suposa un 40,6% més respecte a l’any anterior, que se situava en 21,9 milions d’euros. Per al 2022, David González estima un creixement de més del 45%, després del bon ritme de negoci registrat durant el primer trimestre.
“La gestió dels recursos humans, manifesta González, és cada cop més complexa i les empreses necessiten eines avançades”, en què Redarbor incorpora entre altres innovacions “la intel·ligència artificial que ens permet trobar el candidat més idoni per a cada lloc de treball, tenint en compte no únicament la seva formació i experiència, sinó també els nous paràmetres que demanen no només les empreses, també els futurs empleats”. En resum: “Al treballador se l’haurà de tractar com un client més de la companyia”, sentencia González.
Amb una llarga trajectòria al sector de l’ocupació online, David González es manifesta sobre les noves tendències del mercat laboral amb determinació. Redarbor és el segon projecte empresarial de David González, anteriorment cofundador d’Anuntis, un negoci que va liderar fins al 2012 quan va decidir vendre la plataforma a l’actual grup Adevinta.
David González adverteix: “Al treballador caldrà tractar-lo com un client més de la companyia”
Segons González, de la revolució que està vivint el mercat laboral i de com està afectant les empreses després de l’impacte de la pandèmia a la societat, “només hem vist la punta de l’iceberg”. “Les persones estan prioritzant molt més el temps i busquen l’equilibri entre la vida laboral i personal i valoren la proximitat del lloc de treball, les condicions laborals, els horaris i la presencialitat híbrida; a més d’un projecte en què es puguin sentir realitzats i que tingui en compte i potenciï l’impacte social”, explica González. Adverteix del risc de “no invertir en retenció de talent, perquè les empreses que no ho incorporin a la seva estratègia empresarial no tenen garantit el seu futur” i de com les soft skills —habilitats complementàries— estan guanyant pes a l’hora de valorar el perfil dels candidats. Aquests condicionants es donen a qualsevol part dels països desenvolupats i els 21 països de Llatinoamèrica on opera Redarbor no són una excepció.