Robin Good vendrà els seus productes d’alimentació amb impacte social als establiments de la cadena Ametller Origen a partir d’aquest mes de desembre i també està en negociacions amb el grup de distribució Carrefour. L’objectiu és que els aliments elaborats per aquesta marca arribin a un públic més ampli i es puguin generar nous llocs de treball a entitats que donen feina a persones en risc d’exclusió social.
La startup, creada el 2018 per Lluís Font, ja té un acord de distribució amb Calidad Pascual per al canal de l’hoteleria, l’alimentació tradicional i el vending (bastonets de pa i galetes), però ara vol arribar al consumidor final de manera més massiva per promocionar la marca Robin Good, con a sinònim de consum responsable. “Volem que els nostres productes, que són de molta qualitat, estiguin sempre al cistell de la compra del consumidor; no només en determinades ocasions o per accions de contribució social”, assegura Font.
Per això, prefereix estar a les estanteries dels supermercats o vendre online a través de les diferents ensenyes, “tot i que també tenim la nostra botiga electrònica, però creiem que justament és poc sostenible potenciar al cent per cent la venda online des de la nostra plataforma”, concreta.
Robin Good elabora cremes de verdura i caldos, bastonets de pa, galetes i risotto que ja es poden trobar a El Corte Inglés, a Santiveri i als supermercats Uvesco del País Basc i Madrid, a més del comerç detallista. En conjunt, la marca Robin Good es pot adquirir a 200 punts de venda a Catalunya i a 500 punts de venda a tot Espanya.
Amb la demanda actual, la marca Robin Good proporciona feina a nou persones en risc d’exclusió que treballen a diferents obradors de les entitats socials Fundació Crisàlida, a Camporrélls (Osca); Fundació Astres, de Santa Coloma de Farners (Girona); Hortus Agrodiscae, de Montblanc (Tarragona); Gureak, a San Sebastián (País Basc); i Fundació Cares, de Barcelona, per a temes de packaging i logística.
Robin Good proporciona feina a nou persones en risc d’exclusió que treballen a diferents obradors d’entitats socials
Per potenciar la presència a les grans cadenes de distribució d’abast nacional, Robin Good obrirà una ronda de finançament de crowdfunding, amb la plataforma britànica Crowdcube, per captar 250.000 euros, que es destinaran principalment a campanyes de promoció publicitària. Des de la seva constitució, l’empresa ha obtingut finançament de MicroBank i va recollir 150.000 euros en una anterior ronda de finançament a través de la plataforma de crowdfunding Bolsa Social.
Lluís Font es va endinsar en aquest projecte amb 34 anys, després d’haver treballat a empreses com Panrico i Unilever, perquè coneixia com de difícil és per a les empreses socials comercialitzar i distribuir els seus productes. D’aquí que Robin Good fos inicialment una comercialitzadora de melmelades de La Fageda, vins i olis de L’Olivera, galetes de El Rosal, aigua Auara o les cerveses i xocolates de Casa Dalmases, entre d’altres. Unes marques de projectes socials amb les quals encara col·labora per elaborar els seus lots de Nadal, composats exclusivament per articles sostenibles i solidaris, que preparen per a companyies conscienciades amb el seu impacte en la societat.
A l’actualitat, Robin Good està format per un equip de vuit persones. Els ingressos de la companyia es van elevar a 150.000 euros el 2020, “any en què la pandèmia ens va donar visibilitat”, explica Lluís Font. Les previsions per 2021 incrementen les vendes fins als 250.000 euros.